Riigiparvlaevade tulek on üha kindlam: sõlmitud on ehituslepingud, tehase esindaja on käinud kohapeal ja lubanud teha olemasolevatest paremadki laevad.
Vedaja vahetus Väinamerel on kujunenud uskumatult keeruliseks. Nii keerulise hankeprotsessi tõttu kui ka Väinamere Liinide neljale vaidele riigihangete vaidlustuskomisjonis (VAKO) ja kolmele kohtuvaidlusele.
VAKOst on nendele neljale eitav vastus tulnud. Kahe kohtuasja tulem peaks selguma detsembris, kolmas hiljem.
Mingid riskid on Tallinna Sadama jaoks üleval, ütles ka Allan Kiil kui ta Hiiumaal uusi laevu tutvustamas käis. Kiil kinnitas, et sellest hoolimata jätkavad nad tööd, et jõuda laevad õigeks ajaks valmis ja neil pole aega oodata kohtuvaidluste lõpuni.
Aeg ei ole ASi Tallinna Sadam jaoks siiski kriitiline, sest laevade valmimise protsess on korrektselt planeeritud.
Üllatav on, et Saaremaa Laevakompanii, kes enne Heltermaa–Rohuküla ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinide opereerimise hanget kattis vedajafirma Väinamere Liinid kahjumit kolme miljoni euro suuruses summas, nii väga tahab seda “kahjumlikku” teenust osutada.
Laevakompanii oma esimeses 1. detsembril ilmunud uudiskirjas ütleb Urmas Treieli suu läbi: “Kui lööme sellises olukorras lihtsalt käega ja astume kõrvale, siis kuidas me vaatame 2016. aasta 1. oktoobril saarte inimestele silma, kes probleemide ja halvenenud ühenduse korral ilmselt esimesena meilt küsivad – aga miks te midagi ette ei võtnud? Me ei saa sellist vastutuse koormat oma õlule võtta. Peame olema kriitilised, kuni on täiesti kindel, et senisel tasemel praamiühendus jätkub.”
See oleks tõesti ilus kui see oleks siiras. Paraku ootavad hiidlased nüüd juba uut kvaliteeti.
5. detsember 2014