Parvlaevateenuse riigihankelt tuleb viimasel ajal uudiseid väga kiires tempos. Maksumaksja ja saareelanike jaoks on need olnud valdavalt meeldivad – saame teenuse 60 miljonit eurot odavamalt ja riigile oma parvlaevad.
Tallinna Sadam tegi teisel katsel pakkumise, mis oli odavam, lõppes jutt, et laevu ehitada ei jõua ja sadam sõlmis lepingu laevade projekteerimiseks.
SLK ja selle tütarettevõtte Väinamere Liinid jaoks need uudised nii meeldivad ilmselt pole. Kuigi välja saadetakse teateid, et parvlaevadele on pärast 2016. aastat mitmeid tahtjaid, vaidlustas ettevõte mõlema hanke tulemused.
Jahmatav on viimane uudis ja rahandusministeeriumi käitumine – nõue kogu hange tühistada viidates ühele hankeprotsessis kasutatud sõnale “olemuslik”.
Kas ministeerium, mis peaks eriti lugema maksumaksja raha, on asunud Leedo huvide kaitsele? Miks selle asemel, et korrigeerida protsessi ajahetkel kui asja veel muuta sai, tuli rahandusministeerium süüdistusega välja õnnestunud hanketulemuse väljakuulutamise järel?
Müts maha minister Urve Palo ees, et ta seisis maksumaksjate ja reisijate huvide eest nii, nagu seda tegi Juhan Parts rongiliiklust moderniseerides.
Kui Palo jõupingutus nüüd nullitakse, teavad valijad vähemalt seda, kelle poolt ja kelle vastu hääletada lähenevatel riigikogu valimistel.
Hiiu Leht loodab, et õiglus võidutseb ja kui uued laevad tulevad, võiks need Partsi porgandite eeskujul saada hellitusnimeks “Palo pääsukesed”.
17. oktoober 2014