Connect with us

Juhtkiri

Okkaline veetee

Riigiparvlaevade tulek on üha kindlam: sõlmitud on ehituslepingud, tehase esindaja on käinud kohapeal ja lubanud teha olemasolevatest paremadki laevad.
Vedaja vahetus Väinamerel on kujunenud uskumatult keeruliseks. Nii keerulise hankeprotsessi tõttu kui ka Väinamere Liinide neljale vaidele riigihangete vaidlustuskomisjonis (VAKO) ja kolmele kohtuvaidlusele.
VAKOst on nendele neljale eitav vastus tulnud. Kahe kohtuasja tulem peaks selguma detsembris, kolmas hiljem.
Mingid riskid on Tallinna Sadama jaoks üleval, ütles ka Allan Kiil kui ta Hiiumaal uusi laevu tutvustamas käis. Kiil kinnitas, et sellest hoolimata jätkavad nad tööd, et jõuda laevad õigeks ajaks valmis ja neil pole aega oodata kohtuvaidluste lõpuni.
Aeg ei ole ASi Tallinna Sadam jaoks siiski kriitiline, sest laevade valmimise protsess on korrektselt planeeritud.
Üllatav on, et Saaremaa Laevakompanii, kes enne Heltermaa–Rohuküla ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinide opereerimise hanget kattis vedajafirma Väinamere Liinid kahjumit kolme miljoni euro suuruses summas, nii väga tahab seda “kahjumlikku” teenust osutada.
Laevakompanii oma esimeses 1. detsembril ilmunud uudiskirjas ütleb Urmas Treieli suu läbi: “Kui lööme sellises olukorras lihtsalt käega ja astume kõrvale, siis kuidas me vaatame 2016. aasta 1. oktoobril saarte inimestele silma, kes probleemide ja halvenenud ühenduse korral ilmselt esimesena meilt küsivad – aga miks te midagi ette ei võtnud? Me ei saa sellist vastutuse koormat oma õlule võtta. Peame olema kriitilised, kuni on täiesti kindel, et senisel tasemel praamiühendus jätkub.”
See oleks tõesti ilus kui see oleks siiras. Paraku ootavad hiidlased nüüd juba uut kvaliteeti.
5. detsember 2014

Veel lugemist:

Uudised

Eelmisel nädalal Kärdla osavalla vanema kohalt vabastatud Aivar Viidik soovis naasta volikogusse ja osaleda tänasel (neljapäev -toim) volikogu istungil, kuid valimiskomisjon ei taastanud veel...

Uudised

Pioneeripataljon ehitab maikuus toimuva Kevadtormi õppuse käigus Jõeranna küla elanikele silla, mis küla kaks poolt uuesti kokku liidab. Sildade ja teede ehitamine kaitseväe jõududega...

Intervjuu

Hiljuti avaldatud sõidueksami sooritamise statistikast lähtub, et kõige väiksem tõenäosus sõidueksamist läbi kukkuda on Kärdlas. Kärdlas on esimese korraga eksami ärategijaid 86%, Eesti viletsaim...

Digileht

Hiiu Leht 19. aprillil Miinitõrjeoperatsiooniga näidatakse ka musklit Aivar Viidik süüdistab vallasekretäri takistamises Valgusfoori puudumine Hiiumaal sõidueksamit lihtsamaks ei tee Hiiumaa võrkpalliturniir tuleb 67....