Connect with us

Uudised

Meediatekstide kriitiline tõlgendamine

Maris Nõmmik-Kärtner
Hiiumaa Gümnaasiumis algas sügisel uus rahvusvaheline Euroopa Liidu hariduskoostöö programm ERASMUS+ projekt 2016-KA201-02 “Meediatekstide kriitiline tõlgendamine” ehk “Understanding and Critical Media Literacy”.
Projekt kestab kolm aastat ja selles osaleb üheksa riiki: Eesti, Slovakkia, Türgi, Kreeka, Hispaania, Itaalia, Rumeenia, Tšehhi ja Horvaatia. Partnerite hulgas on seitse kooli ja kaks organisatsiooni.
Kuna me elame infoajastul, kus meedial on väga suur võim inimeste mõjutamiseks, on vaja õpilastele õpetada meediamaastikul toime­tulemist.
Küsimus on selles, kas me oskame lõputus teabe­tulvas navigeerida ja suudame eristada tõest ja vähem tõest infot? Meedia väljendab, loob ja taastoodab ühiskondlikke väärtusi, hoiakuid ja käitumis­viise, mis omakorda kujundavad maailma meie ümber. Kuna inimesed on mõjutatavad, siis meedial, eriti sotsiaalmeedial on tänapäeva maailmas suur võim inimesi mõjutada ja lisaks positiivsetele väljunditele peidab see endas ka palju negatiivset. Meedia kujundab noorte inimeste mõttemaailma ja maailmavaadet, eluhoiakuid ja hinnanguid. Samas enamik ajalehti, tele- ja raadiokanaleid kuulub eraomanikele ja elatub reklaamirahast. Sellest tulenevalt tuleks noori õpetada  aru saama, kus lõpeb reaalsus ja algab manipulatsioon.
Projekti eesmärk on luua tööriistad, mille abil laiendada õpilaste silmaringi, teadmisi meediast ja erinevatest meediakanalitest, nende mõjutusviisidest ja reklaamipsühholoogiast.
Peame oluliseks laiendada õpilaste teadmisi, õpetada neid mõistma meedias kasutatavat keelt ning kasvatada nende enesekindlust ja kriitilist mõtlemist, andes neile oskused meediamaastikul ellujäämiseks, hea ja halva, tõese ja väära eristamiseks.
Olulised muutused koolis algavad õpetajatest. Koolidel on erinevaid tehnoloogiaid, kuid puuduvad õppematerjalid, mida klassiruumides kasutada. Hästi ettevalmistatud, struktureeritud ja visuali­seeritud keskkond on väga oluline aspekt efektiivseks tööks teismelistega. Seepärast ongi algava projekti väljundiks just õppematerjal. See koosneb 45 kooli­tunni materjalist ja hõlmab/käsitleb erinevaid teemasid meedia, meedia mõistmise, kriitilise meedia ja kriitilise mõtlemise  valdkonnast.
Esimene kohtumine toimus Tallinnas 28. novembrist kuni 1. detsembrini 2016. Kohtumisel räägiti projekti eesmärkidest, õpetajate ja õpilaste ülesannetest, ajakavast ning järgneva kolme aasta koosööst.
Projekti rahastab AS Archi­medes.
Maris Nõmmik-Kärtner
projektijuht

Veel lugemist:

Uudised

Septembris Käina kandis sadu astelpajupõõsaid tühjaks teinud Hiiumaa karu kadus pildilt üsna kohe peale seda. Seevastu novembris tuli aga Saaremaalt teade, et seal on...

Persoon

Elu oleks võinud minna nii, et Annekatrin Kaivapalu õpetaks võib-olla tänagi Hiiumaal lastele eesti ja soome keelt nagu ta seda pea kümme aastat ka...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...

Uudised

Seoses reisiparvlaev Soela korralise peamasinate hooldusega teenindab 1. aprillist Sõru-Triigi liini asenduslaev Reet. Reisiparvlaev Reet on liinil eeldatavasti aprilli lõpuni.