Majaseinte kaunistamine kunstnikelt tellitud joonistustega pole Hiiumaal veel väga levinud. Tallinnas, Tartus ja Võrus on neid juba küll. Hiiumaa tarbijate ühistu juhataja Kaja Antonsi veel teostamata idee, Kärdla kooli õpilase seinamaaling-kunstitöö peaks kunagi tulema Keskväljaku Konsumi seinale. Antons rääkis, et käis 2015. aastal õppereisil Suurbritanniale kuuluval Jersey saarel, kus muuhulgas külastati kohaliku kooperatiivi poodi. “Kaupluse üks välissein oli kaunistatud õpilaste kunstitöödega ja sealt tekkis mõte, et midagi sellist võiks olla ka meil Hiiumaal,” meenutas ta oma toonast ahaa-elamust. “Leidsin üles isegi ühe foto, kus on pisike kild sellest kauge saare kaupluse fassaadist. Ma ei mäleta, mis tehnikas need kaupluse seinamaalingud tehtud olid, aga see nägi väga tore välja.”
Ühtlasi meenus talle, et aastal 2016 joonistasid ka Kärdla kooli lapsed kavandeid Hiiu Konsumi fassaadi maalinguks. Ühistu korraldatud konkursi võitis Helen Kivi, kellele rahaline auhind anti üle koolilõpuaktusel.
Heleni kavandatud seinamaalingul olid kadakad ja lambad ning see pidid tulema Keskväljaku Konsumi Rookopli tänava poolsele seinale, aga praegu neid seal veel pole. “Kuna seal on ilusad puud ja need kasvavad ning iga aastaga oleks maaling rohkem nende varju jäänud… siis tegi Hebe-Kai Kann sinna toredad pargiroosidega peenrad ja nii see praegu on. Nii et see tore idee ei ole veel teostuseni jõudnud, aga küll kunagi jõuab,” arutles Antons.
Tagasi tulles Jersey kogemuse juurde, rääkis Antons, et väga muljetavaldav oli sealne koostöö ettevõtte ja kogukonna vahel: pakendati saare toodangut (marju, juurvilju), müüdi vaid Jersey lehmade piima, maksti liikmetele täiendavat boonust (meie teeme seda ka!) jne.
“Sellest reisist on teisigi ideid Coop Hiiumaa poodidesse napsatud,” märkis Antons ja tõi näidetena Hiiumaa kohalike toodete letid ja viited lettide juures – Meite oma tehet.
“Nii tore, et nüüd Kaubamaja näitusega seoses see reis jälle meenus. Väga õige aeg – leiame ehk võimalused uues Käina Konsumis veelgi paremini kohaliku toote esile tõsta,” sündis infovahetusest veel üks idee.