Jälgi meid

JUHTKIRI

Arukas kompromiss

Uue Sõru–Triigi laeva arutelul Hiiu maavalitsuses jagunesid arvamused kaheks. Küsimus oli, kas vajame praegusest märksa suuremat laeva või piisab sama suurest, ainult et uuemast?
Suvel tõesti praegusest laevast ei piisa – Väinamere Liinid andmetel oli 10. juulist
1. augustini mahajääjaid 43 reisist ehk
23 protsendil reisidest. Samas sügisel-talvel sõidab pooltühi laev.
Muidugi on mõlema saare elanike lootus, et liiklus kahe saare vahel kasvaks ning Hiiu saare 10 000 ja Saaremaa 30 000 elanikku moodustaksid ühise majandusruumi. See oleks juba piisavalt suur number, millega tuleb arvestada.
Mis oleks praegu arukas kompromiss?
Vedaja arvates tuleks veel viis aastat sõita vana Kõrgelaiuga ja soetada kohe suurem laev. Neist võib ka aru saada – tähendaks see, et neile kuuluvat Kõrgelaidu saab riigile müüa veel viis aastat. Iseasi, kas ligi kolmekümnene laev nii kaua veel vastu peab.
Hiidlaste arvamustest jäi kõlama, et võtame esialgu selle uue ja umbes sama suure kui praegune. Tulevikus võiks see jääda Veeteede ameti varulaevaks ja hiidlaste-saarlaste sõpruse süvenedes vajame kahe saare vahele avaramat paati.
Kõige tähtsam ühissõnum, mis hiidlastel-saarlastel on poliitikutele – niipea kui tuleb uus ja mugavam laev, vajame me sel liinil rohkem reise – seda tõestab ka reisijate-sõidukite arvu kiire kasv Hiiumaa ja Saaremaa laevaliinil pärast uute aluste liiniletoomist.

24. oktoober 2014

Veel lugemist:

JUHTKIRI

Tänavuse Muhu väina regatil võõrustas Kärdla sadam ligi 120 jahti ja 700 purjetajat lausa kolmel päeval. Tore oli vaadata kuidas Kärdla oli täis keskkonnasõbralikel...

JUHTKIRI

Uudis PM majandus24.ee, et ka Türgis valmivad parvlaevad ei valmi tähtajaks mõjus klikimagnetina. Nüüdseks on uudist täiendatud ja parandatud. Peaaegu samal ajal postitas praamid.ee...