Kuni uue perearsti Helve Kansi tulekuni jätkab Käinas teenuse osutamist perearst Madis Tiik. Uudsena pakutakse Käinas eelvisiidi teenust.
Kui Terviseamet jaanuaris leidis konkursi korras Käinasse uue perearsti dr Helve Kansi, lepiti kokku, et ta alustab tööd 1. juulist. Praegu perearstina töötav dr Madis Tiik oli määratud Käina nimistu perearsti ajutiseks asendajaks kuni 30. aprillini. Nende kuupäevade vahele jääb kaks kuud. “Kuni 30. juunini jätkame meie,” kinnitas perearst Madis Tiik, et enne uue perearsti tulekut Käina nimistu inimesed teenuseta ei jää ja pausi ei teki.
Dr Tiik on Käina kandi inimeste perearstina töötanud nüüdseks ligikaudu aasta aega. “Mis puutub Käina perearstikeskuse töökorraldusse peale 1. juulit, siis patsientide jaoks muutub vaid perearst, kõik muu jääb samaks,” lisas ta.
Käivitus Eelvisiit
Alates tänavuse aasta jaanuarist pakub Käina tervisekeskus teenust, mille nimetuseks on Eelvisiit. Tegu on Eesti Tervisekassa poolt toetatud digitaalse teenusega, mille abil saab patsient oma tervisega seotud küsimustes ööpäevaringselt perearsti poole pöörduda.
Tiigi sõnul oli OÜ Terviseagentuur, mille juhatuse liige ta on, Eelvisiidi projekti esitajaks, kuid pilootetapil osalevad ka teised perearstikeskused.
“Meie kogemused teistes pilootkeskustes näitavad seda, et koroona kolmas laine on ummistanud perearstikeskused ja Eelvisiidiga seotud töökorralduse muudatused on seetõttu võtnud oodatust kauem aega,” kirjeldas ta takistusi.
Samas Eelvisiidi kasutajate hulk pidevalt kasvab ning tema hinnangul on see praegu oma tervisemure perearstikeskusele edastamiseks kõige kindlam ja kiirem võimalus. Mis Eelvisiidist edasi saab, sõltub Tiigi sõnul paljuski sellest, kas Käina inimesed hakkavad uut teenust kasutama või mitte.
Kasutada lihtne
Tiik selgitas, et Eelvisiidi kaudu saab patsient läbi veebikeskkonna alustada iseseisvalt oma tervisemure lahendamist ning saab esmase hinnangu tervisemure tõsiduse ja kiireloomulisuse kohta.
“Tervisemure jõuab läbi arvutisüsteemi perearstikeskusele edasiseks lahendamiseks,” jätkas Tiik – olgu siis sooviks kroonilise või uue haigusega seotud visiit, retsepti pikendamine, tervisetõend, vaktsineerimine, lapse läbivaatus või vaimse tervise mure korral psühholoogi konsultatsioon.
Eelvisiidi kasutamine on lihtne – teenusele pääseb ligi tervisekeskuse kodulehel terviseagentuur.ee oleva Eelvisiidi nupu kaudu. Pärast identifitseerimist saab isik valida etteantud teekondadest talle sobivaima. Valikuteks on: uus tervisemure, minu krooniline haigus, terve inimese visiit, retsepti pikendamine, minu vaimne tervis. Kui avanev ankeet täidetud, saab patsient ekraanile esmase tagasiside ning kogu vajalik info, mille põhjal õed ja arstid tegutsema hakkavad, edastatakse perearstikeskusele.
Meedikute poolelt vaadates muudab Eelvisiit Tiigi hinnangul perearstikeskuse töö sujuvamaks ja aitab leevendada nii töötajate kui keskuse ülekoormust. Võimalus, et patsiendid ise registreerivad oma tervisemure, vähendab õdede ja arstide koormust, sest läbi süsteemi jõuab nende töölauale patsiendi broneering koos juba täidetud eelinfoga. “Seega on õel ja arstil rohkem aega tegeleda probleemide lahendamisega ning vähem peab aega panustama aegade broneerimisele ja mure välja selgitamisele,” lubas Tiik.
Lisaks tõi ta uue teenuse positiivse küljena esile, et perearstikeskuse ülekoormuse korral on võimalik kiireloomulist abi vajavad probleemid teisele keskusele edasi delegeerida.