Connect with us

Uudised

Ühistu uus firmagraafika noppis disainiauhindu

erakogu
Hiiumaa Köök ja Pagar bränd võitis Eesti suurimal disaini­auhindade konkursil kulla ja pronksi.
Aasta tagasi Alina Lutheri, Andres Siemi ja Piret Lauri poolt loodud bränd võitis ADC* Eesti Disainiauhinnad 2019 konkursil rebrandingu kategoorias kulla ja igapäevapakendi kategoorias pronksi.
Hiiumaa tarbijate ühistu (HTÜ) juhataja Kaja Antons rääkis, et esitasid oma toote­märgi disainikonkursile viimasel päeval. “Pelgasime pisut nii suurte nimedega rinda pista,” selgitas ta.
Ka võttis sügislaada ette­valmistamine võimaluse mandrile Noblessneri Valukotta auhinnagalale sõita. “Lootsime küll, aga ei uskunud oma võidu võimalikkust,” põhjendas ta minemata jätmist.
“Õhtul Alinalt uudist kulla ja pronksi võitmisest kuuldes tõusid rõõmupisarad silmi,” kirjeldas ta oma emotsioone läbi aegade kõige suurema disainikonkursi võidu­sõnumit kuuldes.
Kokku viis juhus
Antons rääkis, et uue identi­teedi otsing sai alguse tõdemusest, et olemasolevaga mandril läbi ei löö. Skandinaavia stiilis, kaasaegsem lahendus, kus Hiiumaa sõnana kindlasti sees – sellised olid nende ette antud märksõnad ettevõtte uue identiteedi loojatele.
Üllatuslikult tuli lahendus n-ö ise nende juurde. “Toidu­messil kohtusime Piret Lauri ja Margus Kasteiniga, kes märkasid meie ajale jalgu jäänud visuaali ning pakkusid abi uue loomiseks,” meenutas Antons koostöö algust disainimeeskonnaga. “Nende lahendus korendus­aia pulkadega võitis kohe meie südamed,” kiitis ta disainerite stiilitunnetust.
Uute pakenditega alustati tööd mullu jaanuaris ja juba jaanipäevaks olid tooted uues kuues. “Olime ise oma uue brändi ja pakendite üle vaimustuses, aga no sellist edu ei osanud küll oodata,” rõõmustas Antons konkursi­võidu üle. “Mida enamat tahta saakski.”
Kaks medalit
Täidetud sai eesmärk, luua Hiiumaa kvaliteetse ja eheda toidu vundamendile ehitatud tugev ja kaasaegne tootemärk, mis looks paremad eeldused konkurentidest eristumiseks ning suurendaks müügiedu.
Võiduni viinud tulemuse taga on projektijuhina OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar turundusspetsialist Elis Lilleõis ja projektijuhi Piret Lauri poolt kokkupandud vabakutseliste tiim.
Disainerite sõnul töötati  neile hingelähedase projektiga. “Hiiumaa Köök ja Pagar uue näo n-ö inspiratsioon oli Hiiumaa, traditsiooniline korendus­aed on osa Hiiumaast – meie tõime selle motiivi tänapäeva,” kirjeldab disainer Alina Luther oma loodut.
“Imeline on see, et saimegi teha ilusa moodsa rahvus­vaheliselt arusaadava esteetilise käekirjaga igapäeva­pakendi,” rõõmustab loovjuht Andres Siemi just pakendite tunnustuse üle.
Sel aastal esitati Eesti Disainiauhindade konkursile kokku 355 tööd, mis on kõigi aastate rekord, neist 152 valiti seitsme erineva žürii poolt edasi finaali.
Võidutööd konkureerivad järgmisel aastal Barcelonas ADC* Europe disaini­auhindadele.
Märtsikuisel reklaami- ja turunduskonkursil Kuld­muna pääses bränd Hiiumaa Köök ja Pagar finaali lõppvalikusse samuti mõlemas kategoorias.

Veel lugemist:

Uudised

Hiiumaa muuseumi selle suve üks suurimaid ettevõtmisi on traditsioonilisel kombel villa ja riide potisiniseks värvimine. See tähendab aga, et muuseumil on vaja sadade liitrite...

Uudised

Kärdla Sadama tänava Suurtrummi remonditakse sel aastal, suur osa tänavast ehitatakse põhjalikult ümber aga järgmisel aastal.  Praegu on Sadama tänaval töös paralleelselt kaks projekti....

Uudised

Kui linnainimesed on harjunud uuesti poodi lippama, kui miski otsa sai või ostmata ununes, siis nüüd on selline võimalus ka kõplastel – suviti on...

Digileht

Hiiu Leht 24.mail Liitri kusega saab tasuta muuseumisse Tobiase sünnipäeva tähistatakse kuue kontserdiga Kõpu sai lõpuks poe Kolme bussipeatusega Jausa Valimissõnumit pea laotama ühtlaselt...