Connect with us

Uudised

Pühalepa vanameeste aasta

Mart Mõniste
Klubi Pühalepa Vanamehed tõmbas lõppevale aastale joone alla ühise jõulupeoga Suuremõisas Õie kohvikus. Maitsti pühaderoogi, meenutati aasta jooksul tehtut ja kavandati tegevusi eelolevaks aastaks.
Nentisime, et aasta oli meile edukas. Jõudsime palju. Lisaks igakuistele kokkusaamistele käisime juulis kahel päeval “vallutamas” eesti põhjarannikut: kunstigalerii Viinistus, Käsmu meremuuseum ja meremeeste kirik, Palmse ja Sagadi mõis-muuseumid, sadamad, Jägala juga jne – elamusi oli palju. Tagasiteel tutvusime Jäneda mõisa ja Paldiski linnaga. Omaette elamus oli Noarootsi poolsaar koos Lycke (saare) mõisa külastusega, mis lõppes mõisaproua pakutud lõunaga uhkes söögisaalis.
Sügisel saime kinnitust ka Eesti kõnekäänule, et enne Pariisi tuleb ära käia… seekord mitte Nuustakul, vaid Vormsil. Selgus, et paljud meie hulgast, vaatamata elatud aastatele, ei ole kordagi naabersaarele saanud.
12. oktoobril sai reis teoks. Õnnestumine oli seegi, et suurte segaduste perioodil, madal veeseis ja tugevad tuuled, oli see peaaegu ainuke päev, mil laevaliikluses kõik toimis, isegi ilm oli päikeseline.
Muljed olid suurepärased. Alates kapteni kutsel tutvumisest parvlaev Ormsö juhtimisega üleval kaptenisillal ja väga hea giidiga kohapeal. Naabersaar sai põhjalikult üle vaadatud. Mis meelde jäi? Ilus loodus, omapärased bussi oote­kojad (kuigi regulaarset bussiliiklust pole!), Saxby tuletorn oma väikese muuseumiga, Hullo Käsitöömaja seal toimetava tööka naisperega, kirik, maailma suurima arvu, üle 300 rõngas­ristiga kalmistu, Eesti ainuke algsel kujul säilinud Vabadussõja mälestusmärk ja palju muudki. Rumpo poolsaare kaunid majad ja korras maastik, värvikas ja hästikorrastatud Hullo keskus. Päeva lõpetasime lõunaga Elle-Malle külalistemajas, olles jõudnud arusaamisele (mida meile ka toonitati!), et Vormsi elu-olu veavad, ja edukalt, just kanged Vormsi naised. Küllap on see nii ajalooliselt välja kujunenud. Koha­peal võtsid nad asja kokku nii – mehi on vaja ainult mõne töö jaoks: kalapüük, aedade parandamine, sõnniku­vedu ja… Ühesõnaga – oli tore ja palju muljeid pakkunud reis. Aitäh bussijuht Aarele ja Jaan Arulale Vormsist.
Lõppevasse aastasse mahtusid ka teise mereajaloo kogumiku väljaandmine, mere­ajaloo konverents, Kehtna Meesteklubi külakäik ja mitmeid väiksemaid tegemisi.
Täname oma toetajaid, klubi perenaist Virvet ja loodame, et algav aasta toob võimalusi meile igal rindel edasi tegutseda – tahtmist meil jagub.
Soovime rahulikku aastavahetust, tugevat tervist ja kordaminekuid uueks aastaks kõigile hiidlastele lähedal ja kaugel.

ENDEL LEPISTO
Klubist Pühalepa Vanamehed

Uudised

“Lõpuks ometi“, “Ma olen seda päeva unes näinud“, “Mu päev oli korda läinud, kui uudist kuulsin“ – just sellised emotsioonid valdasid Luige Baari avamispeole...

Esmaspäeval algas õppus Kevadtorm, mis  toimub 17. maini peamiselt Pärnumaal, Läänemaal, Saaremaal, Hiiumaal ning Viljandimaal Mulgi vallas. Samas on vahetult õppuse eel, selle ajal...

Iga-aastane Teeme Ära talgupäevast osavõtt jäi sel aastal küll tagasihoidlikuks, kuid asja ette läks osaliste sõnul ikkagi.  Ametlikult pandi 15 talgukohas kirja 167 talgulist,...

Digileht

Hiiu Leht 7.mail Luige baar tegi taas uksed lahti Ranna-Ella küüriti puhtaks Eakate peol 80 osalist Kergejõustiku ajalugu saab raamatuk Joonas Kiisler asus jahtklubi...