Jälgi meid

UUDISED

Korduvad küsimused Mobiil-ID kohta

repro
Seoses eelmisel nädalal avastatud IDkaardi turvariskiga, soovitatakse lisaks IDkaardile hankida endale ka mobiil-ID.
Lisaks sellele, et mobiil-ID on turvaline, on see ka mugav, sest kasutajal pole vaja kaasas kanda
IDkaarti ega IDkaardi lugejat või installida arvutisse spetsiaalset tarkvara, piisab üksnes mobiiltelefonist.
Mobiil-ID töötab nii mobiil­telefonis, tahvelarvutis kui ka arvutis ja selle kasutamiseks sobivad nii puutetundlikud nutitelefonid kui ka nuppudega telefonid.
Teenuse kasutamiseks tuleb kasutajal minna oma mobiilioperaatori esindusse, kust saab uue SIMkaardi ning sõlmida Mobiil-ID lepingu. Mobiil-IDga saab liituda nii Telia, Elisa kui Tele2 esindustes. Esindusse minnes tuleb kaasa võtta IDkaart või pass.
Kasutaja mobiiltelefoninumber jääb samaks ja tellitud teenused samuti.
Mobiil-ID lepinguid saab vormistada alates 15. eluaastast ning ühele isikule saab teha ainult ühe Mobiil-ID. Kui kasutaja telefoninumber kuulub tema tööandjale ja Mobiil-ID eest hakkab tasuma tööandja, tuleb Mobiil-ID saamiseks esindusse minnes kaasa võtta tööandjalt digiallkirjastatud või paberil volitus. Kui Mobiil-ID eest hakkab tasuma inimene ise, pole tööandja volitust vaja, isegi kui number kuulub tööandjale.
Enne kasutamist tuleb Mobiil-ID aktiveerida. Seda aitavad teha klienditeenindajad esinduses või saab seda teha ise politsei- ja piirivalveameti kodulehel IDkaarti kasutades. Teenuse aktiveerimiseks on vaja kehtivat IDkaarti ning teada PINkoode.
Mobiil-ID teenuse kuutasu on 1 euro ja see lisatakse igakuisele mobiiliarvele. Kui muude mobiiliteenuste eest tasub tööandja, saab inimene arve ainult Mobiil-ID kuu­tasu eest.
Mobiil-IDga saab siseneda e-keskkondadesse ja anda ka digiallkirja. Kasutamiseks tuleks valida Mobiil-ID ja sisestada küsitud info. Pärast seda kuvatakse kontrollkood ja saadetakse sama kontrollkoodiga sõnum telefonile. Sisselogimiseks tuleb sisestada PIN1 ja digiallkirjastamiseks PIN2.
Kadri Tonka
MKMi nõunik

Veel lugemist:

UUDISED

Suvel kasvab remonti vajavate nutiseadmete arv kordades – telefonid surevad liivas ning niiskuse ja kuumuse käes. Telefoni ei tasu rannas liiva peal hoida, sest...