TS Laevad teatas, et sõlmis maanteeametiga koostöölepingu lisareiside tellimiseks ja uue parvlaeva hankimiseks Saaremaa suunale. Kasu sellest oleks ka hiidlastel.
Saadetud pressiteates öeldakse, et seoses oodatava nõudluse kasvuga järgnevatel aastatel Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinidel tellib amet Virtsu-Kuivastu liinile uue laeva ja igal aastal lisareise.
Hiiu Lehele ütles TS Laevad juhatuse liige Jaak Kaabel, et uue täiendava laeva puhul on mõeldud ka Hiiumaa kogukonna peale. “Väiksema süvise tõttu saab laev olla madala veetaseme korral täiendavaks garantiiks, et parvlaevaühendus Hiiumaa ja mandri vahel toimib tõrgeteta ning on tagatud sõidunõudluse teenindamine.”
Samuti saab ehitatav laev alates 2023. aastast olla kaasaegseks asenduslaevaks aegadel, kui Leiger või Piret on korralistes hooldustes.
Kaabel märkis veel, et suure nõudlusega aegadel, s.t. juulikuus ja reedeti-pühapäeviti, sõidavad Tiiu ja Leiger tihedaima võimaliku sõidugraafikuga ehk laevastiku ressurss on maksimaalselt kasutusel.
“Lisareise on teoreetiliselt võimalik lisada suveperioodil aegadele, kus laevastik ei ole veel maksimaalselt kasutatud, kuid see sõltub tavapäraselt maanteeameti tellimusest, mis omakorda on sõltunud juba tellitud reiside täituvusest ehk nõudlusest,” selgitas Kaabel Hiiumaa liini kasvuvõimalusi.
Saaremaa suunal telliks maanteeamet koostöökokkuleppe alusel aastate 2020–2026 tipphooajal, 1. juunist kuni 30. septembrini igal aastal 500 lisareisi – kuue aastaga kokku 3000 lisareisi.
“Kuna olemasoleva laevastikuga ei ole võimalik kõrghooajal sellisel hulgal lisareise teostada, siis on vajalik uue täiendava parvlaeva soetamine ja liinile toomine,” teatas TS Laevad. Vastavalt sõlmitud kokkuleppele tellib maanteeamet aastatel 2020–2022 lisareisid parvlaevaga Regula või muu sobiva ja vaba parvlaevaga tingimusel, et suudetakse kõrghooajaks ajutiselt tagada ka varulaev. Kokkulepe seab eesmärgiks, et aastatel 2023–2026 teeks lisareisid juba uus reisiparvlaev. Lepingus märgitakse, et maanteeametil on võimalus loobuda täiendavate lisareiside tellimisest juhul, kui pooled ei jõua teenustasudes kokkuleppele, näiteks kui uue laeva võimalik soetusmaksumus osutub liiga kõrgeks.
Laeva ehitamiseks korraldab TS Laevad konkursi selle aasta teises pooles, pärast laeva projekteerimistööde lõppu. Uus laev peab olema keskkonnasõbralik, omama jääklassi ja pardakioskit ning seda peab saama kasutada ka Rohuküla-Heltermaa laevaliinil madala veetaseme korral. Sobiva parvlaeva kogupikkus on kuni 114 meetrit, süvis u 3,5 meetrit, mahutavus u 300 reisijat ja 110–120 sõiduautot või kaheksa autorongi pikkusega 19 meetrit.
Pressiteates märgitakse, et soetatava laeva parameetrid on läbi räägitud ka kohalike kogukondadega.
OÜ TS Laevad sõitjateveo teenuse leping Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu parvlaevaliinidel kestab kuni 30. septembrini 2026.