Connect with us

Tervis

Algas kampaania “Kumm on seks”

Tervise Arengu Instituut (TAI) alustas järjekordse turvaseksi-teemalise teavituskampaaniaga “Kumm on seks”, mis sel aastal on suunatud ebamugavustunde vähendamisele kondoomist rääkimisel.
Kampaania on mõeldud seksuaalselt aktiivsetele noortele vanuses 18–25 ja teavitusega soovitakse taas kord rõhutada mõlema poole vastutust enda ja seksuaalpartneri kaitsmisel seksuaalsel teel levivate haiguste ja HIV eest.
Kampaania kõneisiku, seksuaaltervise eksperdi Siim Värvi sõnul on turvaseksi-teemaliste teavituste tulemusena noorte teadlikkus kondoomi kaitsevõimest väga suur ning seda, et kondoom kaitseb haiguste eest, teab tervelt 98 protsenti sihtrühmast. Murettekitav on aga suur lõhe teadlikkuse ja tegeliku käitumise vahel. Kondoomi kasutamine on aastate jooksul küll tänu teavitustööle oluliselt paranenud, kuid jääb siiski ebapiisavaks – vaid 51 protsenti 19–24 aastastest noortest kasutavad juhuvahekorras alati kondoomi. “Kuigi HIV-i nakatumine on aasta-aastalt vähenenud, on sellesse ja teistesse seksuaalsel teel levivatesse haigustesse nakatumise oht endiselt suur, mistõttu on jätkuvalt oluline avalikkuses sellele tähelepanu pöörata, et kondoomi kasutamine muutuks loomulikumaks,” ütles Värv.
Värv rõhutab, et kõige kindlam viis mitte nakatuda seksuaalsel teel levivatesse haigustesse on kasutada kondoomi, kuid paraku on kondoomi teemaks võtmine paljudele noortele endiselt probleem. “Kas ei julgeta partnerile seda meelde tuletada või kardetakse, et kondoom rikub ära seksielamuse,” toob Värv välja vaid mõningad kondoomi mitte kasutamise põhjused. “Uuringud näitavad, et kui partnerid kondoomist omavahel räägivad, siis seda tõenäoliselt ka kasutatakse. Seega meie eesmärk ongi kampaaniaga ületada barjääre kaitsevahenditest rääkimisel ja anda noortele inspiratsiooni, kuidas seda teha,” selgitas Värv teavituse mõtet.
Selle aasta “Kumm on seks” teavitus kannab põhisõnumit “Räägi oma lugu”, millega kutsutakse üles noori jagama oma olukordi kondoomi teemaks võtmisel. Kuni 100 parimat lugu filmitakse üles, sketšides mängivad tunnustatud näitlejad Priit ja Märt Pius ning Marilyn Jurman. “Soovime näidata, et ükskõik kui ebamugav või piinlik üks olukord võib olla, on kondoomi teemaks võtmine alati õigustatud ning partneri poolt aktsepteeritav. Loodetavasti jõuame selliste lavastatud näidetega siht-rühma teadvusesse ning innustame ka neid kondoomi kasutamisest julgemalt rääkima,” kirjeldas Värv kampaania sisulist poolt.
“Kumm on seks” kampaania algas 7. juulil ja kestab 17. augustini. Oma loo rääkimiseks tuleb minna veebilehele www.hiv.ee/kummonseks. Loo toimumiskohaks saab valida kodu, baari või takso ja seejärel kirjutada peategelastele dialoogi. Lugude avalikud filmimised toimuvad Solarise Aatriumisse ehitatud võtteplatsil 29. juulil, 2. ja 12. augustil. Kõige populaarsema loo autor võidab peaauhinna – aastase kondoomivaru ehk 365 kondoomi.
“Kumm on seks” kampaaniat toetatakse Euroopa Sotsiaalfondi programmi “Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013–2014” raames.

TERVISE ARENGU INSTITUUT

Veel lugemist:

Uudised

Hiiumaa osavallad müüvad maha vara, mida endal vaja pole. Pakkumisel on nii kortereid, laoruume, elamumaad ja tootmismaad kui ka maatulundusmaad. Eelmisel aastal korraldas Hiiumaa...

Arvamus

Viimase (19.04) Hiiu Lehe juhtkiri tõi välja, et kohaliku omavalitsuse volikogu valimiseni on jäänud poolteist aastat ning näha on, et soovitakse kaaklema hakata. Tagamaa...

Digileht

Hiiu Leht 23. aprillil Osavallad müüvad edukalt maad Miks võetakse liinidel alt maha madalaid kadakaid? Hiiumaa tüdruk naases Küproselt pronksmedaliga Eurovalimised 2024 | Anti...

Uudised

Kärdla muusikakooli õpilane Arabella Mürk (13) tõi Küprosel korraldatud 6. rahvusvaheliselt muusikaolümpiaadilt pronksdiplomi. Rahvusvaheline muusikaolümpiaad peeti Küprose kuurortlinnas Ayia Napa ning kestis see kolm...