Hiiumaa lennuliini uuel lepinguperioodil on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ja vedaja AS Avies püüdnud leida paindlikke lahendusi, et kulude kasvuga kaasnevat hinnatõusu leevendada ja rohkem reisijaid lendama saada. Püütakse saada lühemaks hõredama sõiduplaani kehtivusaeg, kuid pääsu sest ilmselt pole. Nii on ka uuel talvel oodata teisipäevaseid-neljapäevaseid lennupause. Ehk polegi see nii hull, vähemalt pole keegi seni kurtnud ja kui muudatus varakult teada, jõuab ka bussiga minna.
Kõikidest otsustest kumab paraku läbi rahapuudus, millele lahendust praegu veel ei paista.
Kõige masendavam oli lennufirma omaniku väljaöeldu, et oma lennuparki nad uuendada ei suuda. 18–19kohalisi lennukeid pole enam kusagilt võtta. Näiteks Hiiumaa liinil lendavate Jetstreamide tootmine lõpetati 40 aastat tagasi. Kaasaegse lennuki soetamine aga teeks teenuse nii kalliks, et seda ei jaksaks osta ei riik ega reisija.
Ehk peaks ka kohalikel lendudel järgima Elroni skeemi, kus riik võttis veoteenuse osutamise üle ja Euroopa Liidu toetusega jõudsid ka kaasaegsed rongid liinile.
10. juuni 2014.