Noorte teeninduskoolitusega tabatakse kaks kärbest ühe hoobiga – ettevõtted saavad suveks koolitatud tööjõu ning noored võimaluse koolivaheaega kasulikult ja tasuvalt sisustada.
Aprilli koolivaheajal osales kümme õpilast Hiiumaa arenduskeskuse korraldatud teeninduskoolitusel. Noorim osaleja oli vaid 12aastane vanim 19. Üks osaleja oli pärit mandrilt, aga koolivaheajaks Hiiumaale tulnud ning käis kursusel eesmärgiga suveks saarele tööle tulla.
Projektijuht Sigrid Valteri sõnul leiavad paljud noored suveks töö mõnes teeninduskohas, seega on olemas vajadus neid tööeluks ette valmistada ja sellest saigi alguse mõte teha noortele suunatud koolitus.
“Suur osa Hiiumaa teenindusettevõtteid vajab suvekuudel abikäsi ning samal ajal on paljudele Hiiumaa koolinoortele vaja leida vaheajaks rakendust,” rääkis Valter.
Sellest tulenevalt püütaksegi ühisel teeninduskoolitusel kokku viia kohalikud ettevõtjad ja 10.–12. klasside õpilased. Valteri sõnul saavad ettevõtjad endale turismi kõrghooaja alguses kohe töötajad, kes ei vaja enam olulist väljaõpet. Koolitusel osalenud noore jaoks aga on tööturul kandideerides eeliseks vastav praktiline ja teoreetiline väljaõpe.
“Suvehooajal on Hiiumaa teenindusettevõtetel kliente kõige rohkem ning paljud neist avavadki uksed alles suveks, mistõttu suureneb sel perioodil nõudlus teenindajate järele,” rääkis projektijuht.
Teisalt märkis Valter, et suvevaheaeg sobib suurepäraselt õpilaste kaasamiseks ja neile töö pakkumiseks. “Koolitusprogrammi läbimine võimaldab noortel oma vaba aega mõistlikult ning sihipäraselt veeta ja saada tulevikuks kasulikke kogemusi.”
Kõik noored said tööle
Tänavu on suurem osa kursusest juba läbi, jäänud on veel vaid kooskokkamine ja sügisseminar.
Mullu osales projektis 12 noort, kes kõik said ka suveks mõnda teenindusettevõttesse tööle. Ühe eelmise aasta kursusel osalenud noore sõnul oli koolitus väga hästi korraldatud ning tal polnud selle jooksul kordagi igav. “Eriti meeldisid mulle praktilised ülesanded, kuidas samas oli põnev ka loenguid kuulata – kõik oli imeline ja ma arvan, et ei saaks enam paremini,” jagus tal vaid kiitvaid sõnu.
Valteri sõnul tänavu koolitusprogrammi pisut täiustati eelmise aasta kogemuse põhjal, kuid õpitu on sellegipoolest enam-vähem sama mis varemgi. Koolituspäevad olid üles ehitatud nii, et esmalt oli teooria ja seejärel praktiline osa. Nimekiri õpitust on pikk – tööõigus, käitumine töövestlusel, teeninduse psühholoogia ja olukorrad, toiduainete liigitus, trendid, erisused, lauakatmine, kohvi valmistamine käpamasinaga, läbiti puhastuskoolitus, õpiti hügieeni toitlustusasutustes, Hiiumaa teenindaja eripärasid ning sedagi, kuidas rääkida siinset ajalugu ja paigalugusid.
Noorte teeninduskoolitus toimus sellises formaadis Hiiumaal teist korda. Eelmine leidis aset mullu kevadel. Koolitust viiakse läbi kaks aastat kestva Leader projekti “Ettevõtjate ja kooliõpilaste ühine teeninduskoolitus” toetusega.