Jälgi meid
Tüür bänner

TRANSPORT

Rohuküla kaubakai valmis

Arvo Tarmula
Kolmapäeval avati Rohuküla kaubakai nr 1 peale rekonstrueerimist taas laevade vastuvõtuks. Ehitaja, OÜ Astlanda Ehitus jõudis 1,7 miljonit eurot maksma läinud töödega valmis kuu aega enne tähtaega.
Nüüdsest saab Rohuküla sadama kaudu vedada ka hakkpuitu ja turvast, sest sadama omanik AS Saarte Liinid avas uue kaubakai viis nädalat enne tähtaega.
“Olen harva nii korrektset ja kiiret tööd näinud,” ütles ASi Saarte Liinid sadamate
direktor Riho Sõrmus ajalehele Lääne Elu.
Sõrmus rääkis Hiiu Lehele, et kaubakai on tähtis Lääne maakonna ettevõtjate jaoks, kuna võimaldab paremini käidelda ümarpuitu, aga ka välja vedada puiduhaket ja turvast ning sisse tuua puistematerjale. Varem ei olnud kaubakail kohta, kuhu hakkpuitu või turvast ladustada, sest neid ei tohi panna porisele pinnasele. Nüüd on kai asfalteeritud.Kauba kaitseks ehitati kaile sein.
Kaid hakkavad kasutama ka OÜ Morobell traalerid, mis oma suurema süvise tõttu enam Haapsalu sadamasse sisse ei mahu. Esimene traaler jõudis sadamasse juba avamispäeva õhtul, pühapäeval saabub esimene kaubalaev.
Tööde käigus asfalteeriti ka kogu kaubasadama tollitsoon ja ehitati uus, 400 000 eurot maksnud biopuhasti, mis töötleb parvlaevade poolt ära antavat reovett.
Samuti leiti võimalus laiendada veeteede ameti poide ladu. Vajadus selleks tekkis, kuna meremärkide arv Väinameres ja mujal läänerannikul aina suureneb.
Sõrmus rääkis, et sellega ei ole tööd veel lõppenud – edaspidi süvendatakse sadama lõunabassein ja taastatakse lõunapoolne lainemurdja.
Rekonstrueeritud kai seisis Vene tsaaririigi aegsetel puitvaiadel ja merevesi oli selle alt tühjaks pesnud. Nüüd paigaldati vaiade ette terasest punnsein nn Larsen-sein ja tõsteti kai kõrgemaks.
Kai rekonstrueerimistööd algasid talvel. Biopuhasti paigaldati aprillis ja seda veel häälestatakse. Töid rahastas täismahus AS Saarte Liinid.
Mullu veeti Rohuküla sadama kaudu 25 000 tonni kaupa, uue kaiga võiks aastane kauba­kogus olla 60 000 tonni.

Veel lugemist: