Rahandusministeeriumi hinnangul ei eksinud Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad seaduse vastu, kui ettevõte valis mandri ja saarte vahelistel liinidel opereerimiseks ehitatavate parvlaevade projekteerija ja ehitajad ilma riigihanget korraldamata.
“Lähtudes asjaolust, et TS Laevad OÜ ei ole rahandusministeeriumi hinnangul hankija riigihangete seaduse alusel, ei algata rahandusministeerium TS Laevad OÜ tegevuse üle järelevalvemenetlust,” kirjutab ministeerium riikliku järelevalvemenetluse algatamata jätmise põhjenduses.
Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro ütles BNSile, et tegemist on ettevõtte jaoks positiivse otsusega ja see peaks ümber lükkama Väinamere Liinide kolmanda kaebuse praamihanke osas.
Ministeerium toob oma vastuses Väinamere Liinidele välja, et Tallinna Sadama tütarfirmadel ei olnud kohustust riigihanget korraldada, kuna praamiteenust Hiiumaa, Muhumaa ning Mandri-Eesti vahel osutataks avalikes huvides ja lisaks on teenuslepingu täitmiseks kuulutatud avalik konkurss.
Tallinna Sadam sõlmis 31. oktoobril laevatehastega
Remontowa Shipbuilding ja Sefine Shipyard lepingud nelja uue parvlaeva ehitamiseks mandri ja Eesti suursaarte vahelistele liinidele. Kummaski laevatehases ehitatakse kaks parvlaeva.
Neli uut parvlaeva ehitatakse Poolas Gdánskis ja Türgis Altinovas/Yalovas asuvates tehastes. Parvlaevad on 114 meetri pikkused ning mahutavad 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaevadel 600. Uute parvlaevade projekteerija on Norra ettevõte LMG Marin.