Mai algusest alates muutub majutusteenuse osutamine ettevõtjate jaoks lihtsamaks, teatab MKM pressiteate vahendusel.
Turismiseaduses uueneb majutusteenuse mõiste, mille kohaselt loetakse majutusteenuseks ettevõtja poolt lühiajalist, kuni kolm kuud kestvat ööbimisvõimaluse pakkumist majutusettevõttes. See aitab selgemini piiritleda majutusteenust eluruumi üürilepingutest. Samuti täpsustatakse majutusettevõtte liigitusi. Näiteks ei ole edaspidi toitlustuse pakkumine majutusettevõtetes kohustuslik, vaid ettevõtjale eristumise võimaluseks.
Teise olulise muudatusena toob pressiteade esile võimaluse majutusasutustel külastajaid elektrooniliselt registreerida ja ühtlasi kaob külastajakaartide paberkujul säilitamise kohustus. Muudatus lihtsustab nii majutusasutuste tööd, kui hoiab kokku ka külastajate aega sisseregistreerimisel. Samas säilib võimalus täita ka paberil külastajakaarte, kui ettevõtjale on see meelepärasem.
Edaspidi ei ole majutusettevõtetele järkude ja hotellidele tärnide andmiseks vajalik taotleda ministri heakskiitu. Majutusasutuste tärnid jäävad alles ning tärnide taotlemine jääb ka edaspidi majutusasutustele vabatahtlikuks. Tärnide andmist jätkavad majutusliidud ning sektor saab kvaliteedialaseks tegevuseks rohkem vabadust ja iseotsustusõigust.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt ütles, et majutusteenuste turg on väga kiires muutumises ja nii ülemaailmsed trendid kui konkurents sunnivad ettevõtjaid uusi lahendusi turule tooma. Ministri sõnul on riigi ülesanne soodustada innovatsiooni ja vähendada nõudeid ja bürokraatiat seal, kus neid vaja ei ole või kus toimib hästi iseregulatsioon.
Maikuust muutusid ka nõuded, mida majutusettevõtjad peavad teenuse osutamisel arvestama. Enam ei ole detailselt täpseid nõudeid teenuse sisule, nt ei nähta ette loetelu kohustuslikust mööblist, muust sisustusest ega lisateenustest (nt hommikusöök), samuti ei reguleerita enam sisustuselementide mõõte ega ruumide pindala.
Küll aga reguleeritakse määruses ka edaspidi majutusteenuse ohutusega, eelkõige tule- ja terviseohutusega seonduvaid nõudeid, et majutusasutuses oleks turvaline viibida nii töötajatel kui klientidel.