Jälgi meid
Tüür bänner

UUDISED

Kriisis pihta saanud toiudutootjad ennustavad head aastat

HTÜ
Äripäeva poolt edukateks hinnatud toidutootjad prognoosivad vähemalt sama head kui mitte paremat majandus­tulemust kui mullu.
Äripäev reastas oma lisalehes Tööstusuudised 2019. aasta majandustulemuste alusel edukad toidutootjad. Edetabeli teiselt kohalt leiame Selveri toidutootja OÜ Kulinaaria. OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar on tublil 20. kohal.
Hiiumaa tarbijate ühistule kuuluva ettevõtte eelmise aasta käive oli 2,1 miljonit eurot ja ärikasum üle 111 000 euro.
Võrdluses aasta varasemaga on muljetavaldav kasumi­numbri kasv, aastal 2018 oli see 41 000 eurot ja mullu see peaaegu kolmekordistus. Käibekasv oli pisut tagasihoidlikum – 1,9 miljonilt eurolt 2,1 miljoni euroni.
HTÜ juhataja Kaja Antons ütles, et vaatamata raskele aasta algusele on ettevõtte selle aasta müügitulu prognoos 2,3 miljonit eurot ja kasumi­prognoos 100 000 eurot.
“Märkamine teeb suurt rõõmu tõesti,” ütles Antons. “Seda enam, et kriis ja eriolukord mõjusid meile väga rängalt nii psühholoogiliselt kui majanduslikult.”
Nii langes ettevõtte müügitulu perioodil 16. märts kuni 3. mai ligi veerandi võrra, 23 protsenti. “Kõige enam said pihta kondiitritoodete ja valmistoitude tootmine, aga me korraldasime tootmise veidi ringi ning vähendasime ajutiselt töötajate töö­koormust,” selgitas juhataja. Kõige tähtsamaks saavutuseks nimetas ta seda, et Hiiumaa Köök ja Pagar töötas ja tootis kõik päevad ka kriisi ajal ning ettevõttes ei haigestunud keegi.
“Tegime tihedat koostööd Coop teiste ühistute ja kesk­ühistuga, avasime kontakti­vaba teenuse ja Coop e-poe ning maist hakkas kõik minema suure hooga ülesmäge, suvi aga oli juba erakordselt hea,” kirjeldas ta ettevõtte teekonda raskustest välja.
Ettevõtte suviti niigi väga palju suurem tootmismaht kasvas võrdluses 2019. aastaga täiendavalt veel 13 protsenti. “Septembrikuu on läinud plaanipäraselt ja võrdluses möödunud aastaga oleme jätkuvalt 13protsendilises kasvus,” lisas Antons.
Suured tegijad optimistlikud
Edukate toidutootjate esi­kolmiku moodustavad n-ö suured tegijad. Esikohal on maitseainete tootjana tuntud AS Santa Maria, mille mullune käive 37 miljonit eurot ja ärikasum 4,6 miljonit eurot. Teisel kohal on ASile Selver kuuluv OÜ Kulinaaria, käive ligi 23 miljonit eurot ja äri­kasum 4,2 miljonit eurot. Kolmas AS Balti Veski, käive ligi 3,9 miljonit eurot ja ärikasum 1,3 miljonit eurot.
Esikolmikusse tõusnud ette­võtete tegevjuhtidega on leht ka pikemalt juttu teinud. 2019. aasta tulemuste põhjal edetabeli esimeseks tõusnud ASi Santa Maria juhatuse liige Rainer Tammet ütles teda küsitlenud ajakirjanikule, et möödunud eduka aasta valguses oli kevadine müügi­numbrite langus suur, kuid sügis on juba palju positiivsem.
Ka teise koha omanik OÜ Kulinaaria ja kolmandaks kerkinud AS Balti Veski on tänavuste majandusnäitajate suhtes optimistlikud.
OÜ Kulinaaria tegevjuht Andres Heinver märkis, et kuna ettevõte panustab jätkuvalt tootearendusse ja innovatsiooni, lõpeb tänavune aasta ilmselt vähemalt sama hästi kui eelmine.
Kokku on edetabelis ära toodud 75 ettevõtet. Arvesse võeti kasumi ja käibenumbreid ning tulemused arvutati kõikide toitu tootvate ettevõtete kohta, millel oli eelmise aasta majandusaruanne edetabeli koostamise ajaks esitatud.

Veel lugemist:

UUDISED

Hiiumaa toidutootjad ühendavad jõud toodete paremaks turundamiseks ja ekspordiks. Laupäevasel kliendipäeval teatas Hiiumaa tarbijate ühistu (HTÜ) juhataja Kaja Antons, et Hiiumaa Köök ja Pagar...