Hiiumaa valla selle aasta eelarves on üks tähelepanuväärne rida – 45 000 eurot Turu tänava jaoks.
Hiiumaa valla arenguosakonna juhataja Monika Pihlak ütles, et summa on ette nähtud Turu tänava projekteerimiseks ja väljaehitamiseks aastatel 2018–2019.
“Meil on suur lootus, et saame piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist toetuse Kärdla keskväljaku arendamiseks ning nende töödega paralleelselt tuleb valmis ehitada ka Turu tänav,” selgitas Pihlak.
Juba 1999. aastal ehk ligi 20 aastat tagasi kinnitatud Kärdla detailplaneeringu järgi asub Kärdlas Keskväljaku läheduses Turu tänav, mida tegelikult pole olemas. Siiani valmis ehitamata tänav peaks algama SEB panga hoone kõrvalt, kulgema REKO kauplusest, Õlletarest, tenniseväljakutest ja Näkman SATist mööda ning jõudma siis Hiiu tänavale.
REKO omanik Koit Remmelkoor ütles, et Turu tänavat on planeeritud kogu aeg, aga tehtud pole midagi.
“Praegu on see tänav korrast ära ja auklik, talvel ei lükata lund ära ja sügisel on porine – muidugi on see kõigile tülikas, et tänav niisugune on,” rääkis ta.
Remmelkoor oli mures, et Keskväljaku uus planeering Turu tänavat ette ei näinudki. Vallast öeldi, et väljaku arhitektuurikonkursi võitnud arhitektid on võidutöös muudatusi teinud ning uue liiklusskeemi järgi saab Turu tänavast väga vajalik juurdepääs väljakule.
Pildikoja omanik Ants Vahtras oletas, et üks põhjus, miks Turu tänav seni rajamata, et selle tänava järele pole otsest vajadust olnud.
Hiiu Leht kirjutas 2003. ja 2004. aastal, et suurimad probleemid on parkimiskohtade nappus keskväljakul ja olematu Turu tänav, mida on vaja seal tegutsevatele ettevõtjatele. Tollane linnapea Anton Kaljula ütles tookord, et Turu tänava väljaehitamine on otsustatud juba 1999. aastal, see on linnavalitsuse võlg hiidlaste ees ning arengukava näeb ette selle valmimise
2005. aastal. Arengukava tegevuste plaani oli aastaarvu 2005 juurde lisatud ka vajaliku investeeringu maht, 200 000 krooni, praeguses vääringus u 13 000 eurot.
2005. aastast on möödas 13 aastat ja tänava ehitusmaksumus enam kui kolmekordistunud, vanas vääringus oleks see 704 000 krooni.
Tänavat pole valmis ehitada suudetud paarikümne aasta jooksul. Anton Kaljula meenutas, et takistuseks oli nii linna rahanappus kui vaidlused Õlletare omanikuga selle üle, kui palju maksab teemaale ehitatud välikemmergu
lammutamine.