Viimased kuud on olnud Salva kindlustuse jaoks Hiiumaal väga aktiivsed, töömahukad ning näidanud hiidlaste üha suuremat huvi just kodukindlustuse vastu.
Põhjuseid selleks on mitmeid, kuid kindlasti andsid möödunud aasta lõpu tormituuled väga paljudele valusa õppetunni ning näitasid kodu ja vara kindlustuse vajalikkust.
Nagu ülejäänud Eestis, sõlmitakse ka Hiiumaal kõige enam liikluskindlustuse lepinguid. Liikluskindlustuse pikenevate lepingute osakaal moodustab saarel pea poole kõigist lepingutest. Samas, nagu öeldud, on üha rohkem hakanud inimesed huvi tundma ja kindlustama oma kodu. Kui kõrvale jätta pikenevad lepingud, siis igakuisest müügist moodustavad pea 90 protsenti uued kodukindlustuse lepingud.
Kui varasemalt eelistasid inimesed sõlmida kindlustuslepinguid pigem kindlate riskide vastu nagu tulekahju, torustiku leke või tormikahju, siis viimastel kuudel on rohkem hakatud valima koguriskikindlustust nii kodule kui ka kodusele varale. See tähendab, et kodu on kaitstud kõikvõimalike riskide eest, alates lukusüdamike purunemisest kuni ehituslike vigade ilmnemiseni või avariideni tehnosüsteemides. Kodusele varale sõlmitud koguriski pakett hõlmab näiteks mahakukkunud mobiiltelefoni või nutiseadme remondikulusid või voolu kõikumisest tingitud seadmete rikkeid. Kindlasti on inimesed muutunud kodukindlustusega seonduvas ka teadlikumaks.
Hiiumaal on tõusuteel ka juriidilise vara kindlustamine. Saare ettevõtjad vajavad üha enam personaalset nõustamis-
teenust, mille eesmärk ei ole sõlmida mitte niivõrd tüüplepinguid, vaid leida just nende ettevõttele sobilikke kindlustuslahendusi. Ärikliendid soovivad lasta ka hinnata kindlustusobjekte ja vara reaalajas ning ootavad eelkõige, et kahjukäsitlus oleks kiire ja kohapeal lihtsalt kättesaadav.
Viimaste kuude kindlustustrende arvude keelde panduna saab öelda, et Salva on jaanuarikuus uusi kindlustuslepinguid sõlminud ligi kaks korda nii palju kui varasematel kuudel. Veebruarikuus oli lepinguid aasta avakuust veidi vähem, aga need olid suurema kindlustusväärtusega. Ligikaudu kümnendik kõikidest uutest lepingutest sõlmiti meie kodulehe või mobiilirakenduse salva24.ee kaudu. Siinjuures tahan inimestele südamele panna, et eelnevalt võiks kindlustuse esindajaga nõu pidada, et saada soovitud kindlustuskaitse ja tingimused.
Vaatamata e-kanalite kasvavale populaarsusele, on hiidlaste jaoks jätkuvalt oluline kohapealse kindlustusspetsialisti tugi ja kättesaadavus. Kiirus ja lihtne asjaajamine on klientide jaoks endiselt võtmetähtsusega ning seetõttu on ilmselt huvi Salva kindlustuse vastu kasvatanud ka teiste kindlustusseltside esinduste puudumine saarel. Mitmed kindlustusjuhtumid, nagu veekahjud ja torustiku lekked, nõuavad üldjuhul kohest reageerimist. Olen ise ja on ka meie kahjukäsitleja käinud nädalavahetuselgi kliendi juures, kelle kodus on lõhkenud kütte- või veesüsteem ning mille puhul kahju registreerimine, dokumenteerimine ja kõrvaldamine oli ajakriitiline. Samuti oleme näiteks liiklusavariide korral nõustanud kliente ka öisel ajal, sõltumata nädalapäevast või kellaajast.
Analüüsides viimaste kuude kahjusid Hiiumaal, on kõige rohkem juhtumeid seotud sõidukitega – esiklaasikahjud, teelt väljasõidud või kokkupõrge metslooma või teise autoga. Kuust kuusse annavad aga enam tooni ka kodukindlustuse juhtumid, olgu selleks tormist kannatada saanud elamu või veekahjud. Seega panen kõigile südamele mõelda läbi enda, oma pere ning kodu ja varaga seotud riskid ning vajadusel need kindlustada. See on kordi mõistlikum ja muretum, kui korvata hiljem tekkinud kahju oma rahakotist või aja arvelt.
ANGELA PÄHNA
Salva Kindlustuse
Hiiumaa kontor