Connect with us

Uudised

Rakvere koguduserahvas käis “naelaga riigis”

EELK Rakvere Kolmainu koguduse rahvas koos oma sõpradega külastas augusti lõpul oma igasuvise reisi raames seekord Hiiumaad ja sealseid kogudusi.
Buss oli suur ja reisirahvast täis, kõigil suur huvi meretaguse “riigi” vastu ja positiivsed ootused. Sõitsime Kärdla kiriku juurde, kus ootamas sealne kirikuteenija Erna abilisega. Meie tarvis oli kaetud üle ootuste kaunis kookide ja kohvilaud.
Meil oli kaasas orelimängija Liivia Übner, kelle kaunid käed kõikides pühakodades ilusad viisid valla lasid. Meie grupiga liitus Triinu Pihel, kes meile sellest, nn Saaremaa abisaarest pajatas. Külastasime Tahkuna tuletorni, mille jalamile, otse mere äärde, on püstitatud “Estonia” laevahuku mälestusmärk merre jäänud 16 lapse mälestuseks. Mälestusmärgi üks komponent on väike merekell, mida liigutades tekib kurb kõla mälestamaks lapsukesi külma mere lainetes.
Siis viis teekond Reigi kirikusse, kus meid võttis vastu Hiiumaa ainus luterlik vaimulik Hüllo-Kristjan Simson koos oma perekonnaga ja koguduse juhatuse esimees Naima Kukkur.
Kirikus oli meil õhtumissa lauludega ja pärast teenistust sõime õues kaasa võetud maitsekat kooki sügisandidega.
Kuna kätte olid jõudmas õhtutunnid, jõudsime igaüks lisada Ristimäele looduslikest vahenditest omatehtud risti ja seal palvetades oma soovi lisada.
Õhtusöök oli Rannapaargus, kus meid ootas rikkalik toidulaud, miljonivaade merele ja lahke pererahvas.
Selleõhtune viimane sõit viis meid Katri külalistemajja, kus meid perenaine juba ootas. Peagi said kõik tubadesse jaotatud ja magus uni võis võimust võtta.
Hommikul külalistemajast lahkudes möödusime kohast, kus maa sisse löödud sümboolne puust palk, mis tähendavat naela, mis saart kindlalt ikka maa küljes kinni hoiab, et tuul seda kuhugi ära ei viiks.
Teisel päeval külastasime Reigi Eiffeli torni. Hiiumaa Eiffel on torn Hiiumaal Kõrgessaare vallas Kootsaare poolsaarel Reigi küla põhjatipus, mille ehitas kohalik külamees Jaan Alliksoo oma koduõuele. Torn valmis 2007. aastal ja on 31,4 meetrit kõrge ehk 1/10 Prantsusmaal asuvast Eiffeli torni kõrgusest. Torn on ehitatud Jaan Alliksoo enda poolt kolme kuuga. 2008. aasta aprillis sai alguse kauakestev vaidlus torni püsimajäämise üle, sest selle püstitamiseks puudus ehitusluba ja turvalisus oli kaheldav. 2014. aasta augusti seisuga torn püsib ja on avatud huvilistele. Torni külastab igal suvel umbes
30 000 turisti, kohal on käinud telekanalid Eestist, Prantsusmaalt ja Venemaalt.
Torni tippu ehivad Eesti ja Prantsuse lipp ning hernehirmutis. Maapinnal ümbritsevad torni veidrad puunikerdised, sealhulgas mitmed kiiged, veskid, nõiamaja, Kõpu tuletorni minikoopia jne.
Peale seda sõitsime Kõpu tuletorni juurde, mis on maailma vanuselt kolmas töötav tuletorn ja Eestis vanim. Käisime ka Vanajõe orus ja metsas saime suhu pista mustikaid.
Enne lõunat külastasime Emmaste koguduse abikirikut – Mänspäe kabelit, kus meie giidipreili Triinu on  kirikuteenijaks, kellameheks jms ametites.
Lõunasöögi sõime Vetsi tallis ja korraks peatusime Hiiumaa vägilase Leigri kuju juures, kus tegime pilte. Käisime ka Käina koguduse abikirikus – Kassari kabelis, kus meid võttis vastu kirikuteenija Reet. Vaatasime Käina kirikuvaremeid ja Hiiumaa vanimat pühakoda Pühalepa kabelit, kus meid võttis vastu Helle Nittim.
Peatselt jõudsimegi mere äärde, kus meid laev ootas ja mõni hetk hiljem loksusid merelained meie all. Meid oodati eelneva plaani kohaselt veel Nissi kirikus, kus sealne vaimulik Lea väga huvitavalt oma kirikust rääkis.
Juba vurasid reisikilomeetrid meie jalge all ja täitus enamuse soov lõpetada sõit kodukiriku juures, et koguduse inimestega järgmisteks suvedel üheskoos reisiplaane teha.
Oleme tänulikud kõigile pühakodade esindajatele, kes meid reisi vältel ka vaimutoiduga kostitasid ja reisikaaslastele, kes vajadusel oma abikäe ulatasid.

Karl Mäesepp
EELK Rakvere Kolmainu koguduse juhatuse esimees

Uudised

Hiiumaa karu on taas liikvel ja jäi eile õhtul Sigala külas Jörgen Novitski kaamera ette. Videot jagas naabrimees Jaanus Marrandi. Karuvideo üles võtnud Jörgen...

Politsei-ja piirivalveametile tehtud teate kohaselt on tänaseks endine Kärdla osavallavanem Aivar Viidik kahe viimase kuu jooksul kasutanud kahel korral isikliku auto tankimiseks kütusekaarti, mis...

Paar kuud kestnud remonditööde järel on Kõpu suvepood avamiseks valmis. Coop Hiiumaa juhataja Kaja Antons ütles, et kauplus plaanitakse avada kolmapäeval, 22. mail. Müüjatena...

Uudised

Hiiumaal on üle nädala püsinud paigal eriti haruldased linnud kaugelt Kanadast – kaks väikest lumehane (Anser rossii), kes seltsivad rändel olevate hanede ja lagledega....