Laevaliikluse korraldamiseks nagu igal teiselgi elualal on oma reeglid ja säädused, millest kinnipidamisel läheb kõik nagu lepase reega. Kõik reisijad, kes saabuvad sõidukis sadamasse läbi pääsla, kus müüakse kassas pileteid, peavad ostma pileti kassast. Kassas kontrollitakse ühtlasi reisija vastavust soodustingimustele ja loetakse reisija laevale. Sadamahoone piletiautomaat on mõeldud ainult jalareisijatele piletiostuks ja selle piletiga tuleb ka jalgsi laevale minna. Sellekohane suur silt on piletiautomaadi kõrval olemas: “Pilet on jala laevale minekuks”. Põhjus on väga lihtne, need piletid kuuluvad pistelisele kontrollimisele laeval ja jalareisijad loendatakse selle alusel. Selline korraldus on kirjas ka üleveo eeskirjades.
Kui nüüd on aga juhtunud ikkagi nii, et pole vastavat infot loetud, siis ongi vastuolu käes. Kuidas sellest auga välja tulla?
Kõige suurem kunst on öelda ebameeldivaid asju nii, et see ei ole väga ebameeldiv. Veel suurem kunst on tunnistada oma eksimust. See on inimlik. Alati saab paremini. Me vaatame kindlasti peeglisse, mida saab muuta suhtlemises ja suhtumises. Unistame ajast, mil pileteid kontrollida pole enam vaja, sest kõik inimesed on üdini ausad. Praegu see kahjuks nii veel pole ja see ei ole naljakas. See teeb kurvaks.
Kui keegi on sadamas kurjema sõna öelnud, siis me ei ole selle üle uhked ja võtame kindlasti midagi ette. Seniks vabandame, paneme sildid rinda, oleme püüdlikud ning vastastikku viisakad ja mõistvad.
Kui leidub mõni antsakas hiidlane, kes soovib seda tööd sadamas teha nii, et kõik teised hiidlased rahul on, siis andku endast teada. Äkki jõuame kokkuleppele.
Anu Hiiuväin
OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht
Loe lisaks 19. aprilli Hiiu Lehest lk 2