Jälgi meid
Tüür bänner

TRANSPORT

Uuest aastast tiheneb laevaühendus

Tuleva aasta algusest tiheneb mandri ja suuremate saarte vaheline parvlaevaühendus võrreldes tänavusega ligi 900 reisi võrra, algsest väiksem tuleb pileti hinnatõus.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhi Tarmo Otsa sõnul on tihedamat üleveograafikut soovinud nii Hiiu kui Saare maavalitsused ja ka kohalikud elanikud. “Kvaliteetne ja reisijate soovidele vastav parvlaevaühendus on saarte majandusarengu seisukohalt väga oluline,” ütles ta.
Parvlaevagraafikud muutuvad järgmisel aastal tihedamaks kõigil kolmel liinil: Heltermaa-Rohuküla liinil on u 260 reisi rohkem, suveajaks lisandub kahe saare vahelisele Sõru-Triigi liinile u 100 reisi rohkem ning kõige rohkem,
u 500 graafikujärgset reisi lisandub 2013. aastal Virtsu-Kuivastu liinile.
Pileti hinnatõus kavandatust väiksem
Veomahu suurenemisega kallinevad alates veebruarist piletite hinnad. Otsa sõnul tuleb tõus siiski väiksem, kui esialgu planeeriti, kuna riigikogu eraldas parvlaevaühenduse toetusteks lisaraha 600 000 eurot.
Ka uues hinnakirjas säilivad kõik senised soodustused, sealhulgas saareelaniku 50protsendiline soodustus tavapileti hinnast. Nii hakkab Heltermaa-Rohuküla liinil maksma reisija tavapilet senise 2,56 euro asemel 3 eurot ja sooduspilet 1,28 euro asemel 1,50. Sõiduauto pilet kallineb samal liinil seniselt 7,67 eurolt 8,80 euroni, sõiduauto sooduspilet seniselt 3,83 eurolt 4,40 euroni. Hinnad on eurodes ja sisaldavad käibemaksu.
Esialgu planeeritud 25protsendilise hinnatõusu asemel teeb see keskmiseks hinnatõusuks u 15 protsenti.
Vedaja meelitas hiidlasi oma paati
Vedajafirma OÜ Väinamere Liinid (VL) tegevjuht Urmas Treiel ning Anu Hiiuväin, kes on ettevõtte teenindusjuht, aga peagi ka VL ja selle emafirma, Saaremaa laevakompanii juhatuse liige, käisid Hiidlaste koostöökogu aastalõpuseminaril. Seal tutvustasid nad suurejoonelist plaani, mis realiseerumise korral tooks Hiiumaa liinile 2014. aastaks 5400 reisi nagu see oli masueelsel 2008. aastal. 2015. aastal kasvaks reiside arv 5500, 2016. aastal üle 5800 ja 2017. aastaks 7000 reisini.
Nende pakutud nn parvlaeva püsiühenduse põhimõtte puhul oleks aluseks mitte nõudlus, vaid vajadus. Niisugune oli unistus, mille Treiel ja Hiiuväin välja ütlesid ja mida toetama kutsusid.
Laevad liiguks Rohuküla-Heltermaa liinil kiirusega tund ja kümme minutit ning sünkroonis, üks laev ühest, teine teisest sadamast.
Treiel ütles, et nende sooviks on kaotada reisijapiletid ja jätta alles vaid autopiletid, kuid säilitada seejuures soodustused saareelanikele. Turistidele seataks Hiiumaa ja saaremaa liinile sisse n-ö ringpilet, mille eest saaks tasuda ka tagantjärele.
Kui palju see suhteliselt utoopiline plaan ministeeriumile maksma läheks, seda jutuks ei võetud.

Veel lugemist: