Connect with us

Transport

Transaviabaltika tähistas esimest lennuaastat

Leedu lennuettevõttel täitus teisipäeval esimene aasta regionaallendude teenindamisel Eestis. Esimene lend, mis taastas lennuühenduse suursaartega, startis mullu 20. juuni varahommikul Tallinnast Kärdlasse.
Lennuettevõtte esindaja Rene Musta sõnul möödus esimene teenindusaasta vastavalt kavandatule. “Suuri üllatusi ei esinenud, olime suursaarte teenindamiseks hästi valmistunud ja seda vaatamata ka asjaolule, et leping maavalitsustega kirjutati alla vaid päev enne lendama hakkamist,” rääkis Must.
Lennuettevõtte esindaja ütles, et juba siis oli teada ka see, et Kärdla lennuväljal maandumine on ilmastikutundlik. Samas nentis ta, et hiliskevadel – mais ja juunis ei oleks muidugi uskunud, et ilm nii tihti ninanipsu teeb.
Kuressaare suunal oli esimesel teenindusaastal lennuki keskmiseks täituvuseks 58 protsenti, Hiiumaa suunal jäi see 37 protsendi lähedale.
Mullu juunist käesoleva aasta juunikuuni on saarte lennu­liinidel lennanud kokku 21 539 reisijat sh Kuressaare suunal 13 242 reisijat ja Kärdla suunal 8 297 reisijat. Maikuus lendas Kuressaare suunal 1359 reisijat ja Kärdla suunal 807 reisijat.
Ettevõttele on enim muret valmistanud Tallinn–Kärdla–Tallinn lennusuund, kuna Kärdla lennuväljal puudub lennuki maandumist toetav täppismaandumise seade. Seetõttu on Kärdla lennuväljale kehtestatud oluliselt rangemad ilmastikust tingitud miinimumnõuded lennuki maandumiseks, kui need on Kuressaare lennuväljal. See asjaolu tingis ka üsna arvukalt lendude tühistamisi.
Oluliseks töövõiduks nimetas Rene Must piletimüügi­süsteemi täiendust kodulehe www.saartelennuliinid.ee vahendusel. Tänu sellele saab aprillikuust lisaks pangalinkidele tasuda piletite eest ka krediitkaardiga.
Sel aastal korrastas ettevõte ka suursaari teenindava lennuki välisilmet ning Jetstream 32 lennuki sabal on nüüd uus kujundus.
“Oleme veendumusel, et reisijad on meid omaks võtnud ja tulevikuvaates annab Kärdla lennuväljale planeeritav investeering lennuki maandumist abistavasse süsteemi kindlust, et Kärdla suunaliste lendude tühistamisi jääb vähemaks,” märkis Rene Must.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leping Leedu ettevõttega Transaviabaltika kestab kuni 31. maini 2019.
Transaviabaltika lennuliinide projektinimetus Eestis on Saartelennuliinid, mis teenindab maavalitsustega sõlmitud lepingute läbi lende Kuressaarde ja Kärdlasse.

Veel lugemist:

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Persoon

Kärdla linna haljastuse eest hoolitsevad Mai Sinilaid ja Sirje Voitka lähevad lausa hoogu, kui hakata arutama teemal, mis teeb Kärdlast Kärdla või milline on...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...