Connect with us

Uudised

Tänavaorienteerumise kokkuvõte

REPRO
Tänavaorienteerumiste “Tunne oma kodukanti” korraldamine sai Hiiumaa spordikoolis ette võetud, kuna ühistegevus, ka õues, keelati märtsi alguses viiruse leviku tõkestamiseks ära, kuid liikuda on ju tore!
Kokku 11 rada olid hiidlaste ja külaliste kasutada 5. märtsist kuni 22. aprillini. Seitse rada Kärdlas, kus elab 1/3 Hiiumaa elanikest, üks Paladel, üks Kõrgessaares, üks Käinas ja üks Emmastes.
Tänavaorienteerumise ülesandeks oli läbida jalgsi või (tõuke)rattaga ehk kondi­mootori abil kaardile märgitud kontrollpunkte ja leida nendes vastused esitatud küsimustele. Vajalikud olid kaart ja küsimused. Parema mäluga läbijad suutsid kõik vastused liikumise pealt meelde jätta ja kirjutasid need alles kodus üles, teised märkisid vastuseid rajal olles. Kaardi sai ise välja trükkida või seda telefonist vaadata. Punktide läbimise järjekorda sai ise valida, välja arvatud viimane rada Kärdlas, ja kõiki punkte ei pidanud läbima samal päeval.
Iga raja viimase päeva õhtuni sai statistika pidamiseks kirjutada enda andmed ja leitud vastused. Kuna kogu radade kasutamine, ka andmete märkimine statistikasse, põhines vabatahtlikkusel, siis ilmselt väga põhjapanevaid järeldusi neist teha ei saa. Küll on kindel, et mida ilusamaks ilmad läksid, seda rohkem oli inimestel ilmselt muud tegemist ning raja läbimisi märgiti vähem. Kõige suurem osalejate arv tuli 12.–18. märtsini Kärdla 2. rajalt (179), järgnesid 19.–25. märtsi Kärdla 3. rada (129) ja 9.–22. aprillini Emmaste rada (121).
Kõrgessaare ja Käina aleviku ning Palade ja Emmaste küla rajad olid avatud statistika sisestamiseks kaks nädalat. Oli väga tore näha, kuidas hinnatakse oma kodu­külasid – kohaks, kust liikuma tuldi, oli märgitud vähemalt 30 eri küla.
Rajameistritena tegutsesid Hiiumaa spordikooli orienteerumise eriala treenerid ja õppurid. Nii nagu rajameistrid avastasid lähiümbrusest endale üllatavaid paiku, oli kindlasti ka radade läbijatel üllatusi küllaga. Orienteerumine ongi seetõttu vahva, et sportides on võimalik näha neid kohti, kuhu sa igapäevastel liikumis­teedel ei sattu.
Radade tegemine ehk punktikohtade leidmine käis nii, et rajameister hakkas planeeritud piirkonnas liikuma ning vaatas, mida huvitavat ta näeb. Omaette väljakutseks osutus nähtu kohta küsimuse esitamine nii, et sellele oleks võimalik vastata ainult ühtemoodi. Kuna aga tegemist polnud võistlusega, siis mitmetes kohtades jäi võimalus ka veidi loomingulisemaks vastuseks. Mõned punktikohad elektrikilpidel või veehüdrantidel lisati selleks, et juhtida liikujaid teatud suundades.
Korraldajatena loodame, et kõik osalejad said kodu­kandis liikumiseks uut innustust! Kellel jäi mõni rada läbimata või soovib külalistele ümbruskonda tutvustada, siis kõik kaardid koos küsimustega on leitavad https://hiiumaaspordikool.ee/hiiumaaliigub. Seal leiab ka igast rajast kokkuvõtted koos õigete vastustega.
Üks Kärdla linna trummidest jäi punktikohana kasutamata – kas tead, milline?

ELO SAUE
Hiiumaa spordikooli direktor

Veel lugemist:

Uudised

Septembris Käina kandis sadu astelpajupõõsaid tühjaks teinud Hiiumaa karu kadus pildilt üsna kohe peale seda. Seevastu novembris tuli aga Saaremaalt teade, et seal on...

Persoon

Elu oleks võinud minna nii, et Annekatrin Kaivapalu õpetaks võib-olla tänagi Hiiumaal lastele eesti ja soome keelt nagu ta seda pea kümme aastat ka...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...

Uudised

Seoses reisiparvlaev Soela korralise peamasinate hooldusega teenindab 1. aprillist Sõru-Triigi liini asenduslaev Reet. Reisiparvlaev Reet on liinil eeldatavasti aprilli lõpuni.