Varsti ligi kuu aega, 1. oktoobrist sõidab kahe saare vahelisel Sõru–Triigi parvlaevaliinil Soome lipu all seilav Subsea Seven. Liini teenindab AS Kihnu Veeteed.
“Algselt oli plaan, et kui me ei saa Subsea Seveni dokumentatsiooni korda, alustame Sõru–Triigi liinil parvlaevaga Reet. Kuna saime kõik vajaliku korda, siis laeva vahetada ei ole plaanis,” ütles ASi Kihnu Veeteed juhatuse liige Andres Laasma.
Madala veetaseme tõttu seni reise ära ei ole jäänud, küll aga on ette tulnud raskusi madalapõhjaliste veokite laadimisega laevale. “Ühel-kahel päeval on tormi tõttu probleeme olnud ja vahel on veetase madal, kuid saame hakkama,” lisas Laasma.
1971. aastal ehitatud reisiparvlaev Subsea Seven mahutab kuni 75 reisijat, sh 50 salongis, ja saab pardale võtta kuni 20 sõiduautot sõltuvalt nende suurusest või alternatiivina kaks kuni 19 meetri pikkust autorongi. Kui pardal on üks autorong, mahub selle pikkusest sõltuvalt lisaks veel 8–10 sõiduautot.Subsea Seven sõidab Soome lipu all ja selle kodusadamaks on Mariehamn. Laeval on jääklass A1 ja suurim lubatud süvis 3,4 meetrit.
Parvlaev Reet mahutanuks sama palju sõidukeid, kuni 20 sõiduautot, kuid märksa rohkem, 150 reisijat.
ASiga Kihnu Veeteed sõlmitud liiniveoleping on lühiajaline, seitse kuud, eeldatav maksumus on 850 000 eurot. Ajutine vedaja teenindab liini tänavu oktoobrist kuni uue laeva Soela liinile saabumiseni, mille valmimisaeg on eeldatavalt järgmise aasta mais.
Eelmise vedajaga, OÜga Väinamere Liinid sõlmitud leping lõppes septembri lõpus. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium korraldas uue vedaja leidmiseks kolm riigihanget, mis kõik nurjusid. Seetõttu otsustati neljandal korral väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse kasuks, millele laekus üks pakkumus ASilt Kihnu Veeteed.
Sõru–Triigi parvlaevaühenduse aastane dotatsioonisumma riigilt on ligikaudu 1,3 miljonit eurot.
HARDA ROOSNA