OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar uus tootemärk, mis inspireeritud ajaloolisest Hiiumaa korendusaiast, jõudis Kuldmuna finaali.
OÜ Goldbaum ja Hiiumaa tarbijate ühistu tütarettevõtte koostöös loodud tootemärk valiti tänavuse reklaami- ja turunduskonkursi Kuldmuna finaali koguni kahes kategoorias.
Ühistu juhataja Kaja Antonsi sõnul lisab saavutusele kaalu, et konkursitöid oli palju, 234 ja asjatundjate hinnangul tänavuse konkursi tase väga kõrge.
“Tunnetus oli õige, pidasin seda ka ise kõige suuremaks möödunud aasta edulooks ja kui ka asjatundjad selle parimate sekka valivad on rõõmu topelt,” ütles Antons.
Parimate reklaamide ja turundusideedega võistles Hiiumaa korendusaia motiivi kasutades loodud uus tootemärk kahes, rebrändingu ja igapäevakaupade pakendi kategoorias.
OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar alustas koostööd turundusagentuuriga Goldbaum eelmise aasta alguses. Edukaks osutunud koostöö taga on projektijuhina OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar turundusspetsialist Elis Lilleõis, Goldbaumi projektijuht Piret Lauri, loovjuht Andres Siem ja disainer Alina Luther.
Midagi Hiiumaa heaks
Tootemärgi arendamisega tegeles OÜ Goldbaum, mis on põlishiidlastest abikaasade Piret Lauri ja Margus Kasteini pereettevõte.
“Idee sai alguse sellest, et me Margusega mõlemad Hiiumaast nii väga hoolime,” selgitas Lauri. Nii on nad kodusaarel käinud ringi avatud meeltega otsides, kuidas nad saaksid Hiiumaale kasulikud olla ja midagi veel ära teha, et oma suurt kirge ja armastust Hiiumaa vastu veelgi tõestada.
Margus Kasteini algatatud Tohvri patarei, Tärkma sadama ja Jausa vesiveski korrastamine on saarel üldteada. Vähem on ehk teada, et ka uhkelt välja käidud, kuid nüüdseks vaikselt maha käinud Hiiumaa Pruulikoja osa tootekujundusi on OÜ Goldbaumi loodud.
Nii otsides jäi neile silma Hiiumaa mõistes suurettevõtte, tarbijate ühistu leivatehase valmistatu. “Neil on nii head, super tooted, mida oleme oma külalistele pakkunud ja mida kõik alati on kiitnud,” rääkis Lauri. Nad hakkasid mõtlema, kuidas luua neile toodetele kaasaegsem, eristuv ja silmapaistvam kest, et seda väärtust paremini esile tuua. “Võtsime ühendust ühistu juhataja Kaja Antonsiga ja kuulsime, et sama mõte oli ka neil meeles mõlkunud juba mõnda aega,” selgitas Lauri.
Aiaroikad brändiks
Küsimusele, kuidas roigasaed, hiiu keeli korendusaed OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar tootemärgiks sai, vastas Lauri, et tegu on ühe Hiiumaa sümboliga, mis ka nende enda kodu ümbritseb ja projektis osalenud disainerile Alina Lutherile silma jäi.
Goldbaum kaasab erinevate projektide puhul loovinimesi, seekord olid nendeks loovjuht Andres Siem, kes Lauri sõnul on samuti suur Hiiumaa fänn, ja disainer Alina Luther. Muide, mõlemad on oma varasemate tööde eest ka Kuldmunasid võitnud.
“Alina käis meil Hiiumaal külas ja meil on maja ümber suur korendusaed, kuna tal olid juba mingid pulgad meeles mõlkunud, siis sealt tekkis link korendusaiaga,” selgitas Lauri.
Tehti paar kavandit veel, aga kohe jäi sõelale korendusaed, mis on Hiiumaa ajalooline sümbol.
Lauri kiitis väga koostööd Kaja Antonsiga ja turundusspetsialist Elis Lilleõiega: “Elis on väga hea silmaga fotograaf ja suurepärase stiilitunnetusega ning ka nende poolt tuli kinnitus ja äratundmine, et korendusaed Hiiumaa sümbolina tänapäeva tuua on väga äge mõte.”
Kuldmuna konkursil osalesid eelmise aasta Eesti loovaimad reklaamid, disainid, üritused ning digi- ja kommunikatsioonilahendused. Tänavu juba 21. korda korraldatud Kuldmuna konkurss on Eesti vanim ja prestiižseim reklaamikonkurss.