Jälgi meid

NÖÖBIST KINNI

Nööbist kinni

Neste tankla ehitusel jookseb kaevandist maanteekraavi puhas vesi. Kas see on arteesiavesi? Kuidas on uues tanklas tagatud kas siis arteesiavee või ka põhjavee kaitse võimaliku kütuselekke puhul?
Vastab Neste tankla ehitaja OÜ Hiiu Teed projektijuht Aivar Tammeveski: “Veevoolu põhjuseks on see, et pinnavee tase oli kõrge, kuid see vastas geoloogiauuringutele, mis tähendab, et üllatusi ei olnud. Põhjavesi asub sügavamal, vettpidava savikihi all, seda me ei avanud. Tegemist ei olnud ka arteesiaveega, mis samuti asub vettpidavast kihist allpool ja on surve all.
Võimalikud kütuselekked ei saa pääseda ei põhja- ega ka pinnavette, sest:
– Kasutatakse kaheseinalisi mahuteid, seinte vahel asub suruõhk ja selle rõhu muutus annab häiresignaali. Mahuteid kontrollitakse sisemise vaatluse teel;
– Mahutite täiteplatsi, kütusetorustike ja tankuri saare all on 1 mm paksune HDP kile, mille pealt sadeveed ja sinna mingil moel (näiteks kliendi poolt tankimispüstolist) sattunud õli- ja naftasaadused kogutakse kokku ja suunatakse puhastusseadmetesse;
– Mahutites on automaatne pinnamõõtmissüsteem, mis võrdleb toodud kütusekoguseid tangitavate kütusekogustega ja erinevuse korra antakse alarmsignaal;
– Naftasaaduste sattumisel puhastusseadmetesse antakse alarmsignaal;
– Mahutite täitmisel täitekappides on ületäitmisandur, mis sulgeb kraani, kui näiteks mahuti saab täis, aga täitmisauto juht ei märka seda.”

Veel lugemist:

UUDISED

Külm tuleb niikuinii ja õige aeg on meenutada, et veevärkide kaitsmisega ennetate külmakahjusid. Kui põuane suvi jättis paljud erakaevud veeta, siis külm lõhub torusid...