Connect with us

Transport

Loendamata 7000 reisijat

Harda Roosna
Detsembris jäi loendamata arvatust suurem hulk bussi­reisijaid, kuna seadmed, millesse bussijuht peab reisija andmed sisestama, streikisid.
Hiiu Lehes kirjutasime, et eelmise vedaja, ASi Hansa Liinid piirkonnajuhi Martin Kagadze hinnangul võis rikkis seadme tõttu jääda loendamata hinnanguliselt 4000 reisijat.
Põhjalikum andmete ülevaatus andis tulemuseks, et loendamata jäi märksa rohkem reisijaid. Kagadze ütles, et andmetest võib järeldada, et tegelikult oli pileti­süsteemi rikke tõttu jäänud statistikast välja detsembris u 4500 reisijat ja novembris u 2500 reisijat. Kokku seega 7000 reisijat, mis on märkimisväärselt suur number.
Kagadze ütles, et detsembris oli rikkis kaks seadet, esimene detsembri esimeses pooles ja teine detsembri teises pooles: “Ehk kokku terve kuu puudus sisuliselt ühes bussis võimalus sõitjaid sõidule registreerida,” ütles Kagadze.
Algse piletimüügi süsteemi, mis nüüd reisijaid vaid loendab, arendas 2014. aastal tollase Hiiu maavalitsuse tellimusel välja AS Ridango, mille teenusega Kagadze rahul pole.
Liiga pikk remondiaeg
Kagadze sõnul kasseeris AS Ridango teenuse eest ASi Hansa Liinid piletimüügi käibest 5 protsenti ja pangakaardi maksetelt 1,5 protsenti. “Kõige kurioossem oli asja juures see, et viimane seade, mis saadeti süsteemi­operaatori kätte remonti detsembri keskpaigas, saabus remondist alles jaanuari keskel, kui senine vedaja oli oma liinilepingu lõpetanud,” märkis ta.
Tegemist on tahvelarvutiga, millel kasutatakse spetsiaalset tarkvara. Kagadze ütles, et tõrgubki eelkõige puutetundlik ekraan, mis ilmselt pole kõige parem tehnoloogia bussides kasutamiseks.
“Loomulikult pidime andma oma vana süsteemi uuele vedajale üle, aga ma ei kujuta päris hästi ette, kuidas Go Bus suudab neid seadmeid probleemideta töös hoida,” ütles Kagadze.
Go Bus soetas varuseadmed
Hiiumaa valla ühistranspordi­spetsialist Piret Sedrik ütles, et sai loendamata reisijatest teada alles tagantjärele ning oli väga häiritud, et ettevõte tellijat kohe ei teavitanud. Ka leidis Sedrik, et seadme puudumisel võinuks reisijaid lihtsalt loendada.
Sedrik pani maakonna­liinide uue vedaja, ASi Go Bus töötajatele südamele, et reisijaid tuleb kindlasti loendada, vastasel juhul on tegemist lepingu rikkumisega.
Go Busi juhataja Andrei Mändla ütles, et nemad on ASiga Ridango teinud pikka aega koostööd ja pakutava teenusega üldjoontes rahul. Mändla selgitas, et kuna Ridango remondis olevaid tahvelarvuteid vastavalt lepingule ei asenda, on Go Bus sellisteks puhkudeks ise lisaseadmeid soetanud. “Näiteks jaanuaris läks Hiiumaal rikki üks tahvelarvuti, mille asendasime lisaseadmega ning kõik reisijad said loendatud,” ütles Mändla.

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...