Kärdla lennuvälja liiklusala renoveerimine lõpeb koos septembrikuuga. Kindlasti on paljudel küsimus, millal kauaoodatud maandumissüsteemi kasutama saab hakata. Hiiumaa valla ühistranspordi ja hangete spetsialist Piret Sedrik ütles, et GNSS maandumissüsteemi kasutusele võtmiseks kulub veel aega.
Tallinna Lennujaama kinnitusel on ehitus- ja elektritööd 90 protsendi ulatuses tehtud ja kulgevad kokkulepitud ajakava järgi: asfaltkate on paigaldatud ja lennujaam taas lendudeks avatud, lennuraja tuledesüsteem saab valmis 30. septembriks. Tööde rahastamisel on lisaks Tallinna Lennujaama eelarvele oluliseks toeks Vabariigi valitsuse poolt täiendavate taristuinvesteeringute programmist eraldatud ligi miljon eurot. Töid teeb AS YIT Infra Eesti.
Edasised protseduurid on omavahel loogilises järjestuses ja vajavad pärast lennuraja renoveerimistöid teatud aega. Näiteks novembri keskpaika on kavandatud testlennud, sellele järgneb lennuinformaatorite koolitus ja GNSS protseduuride avaldamine. Praeguse teadmise järgi on Kärdla lennuväli valmis GNSS protseduuride järgi maandumiseks järgmise aasta 31. jaanuarist.
ASi Transaviabaltika esindaja Rene Musta kinnitusel on nemad valmis GNSSi kasutama, kui see võimalus tekib.
“On hea meel tõdeda, et hiidlased ja Hiiumaa külalised on enda jaoks avastanud lennuühenduse kiiruse võlu,” nentis Sedrik. Ta tõi kinnituseks juulikuu reisijate arvu 1311, mis on viimaste aastate parim tulemus. Näiteks mullu juulis oli 1172 reisijat, augustis 1131. Sedrik hindas, et ka tänavu augustis oleks reisijatenumber võinud teha uue rekordi, kui lennud oleks saanud toimuda terve kuu: 16 päevaga kasutas augustis õhuteed 690 reisijat.
Transaviabaltika teenindab Kärdla ja Kuressaare regionaallende kuni 31. maini 2019. Uue vedaja leidmiseks on hange pooleli, taotluse hankes osalemiseks on esitanud neli ettevõtjat, sh praegune vedaja.