Jälgi meid
Tüür bänner

TRANSPORT

Laevad hakkavad kiiremini sõitma aprilli keskpaigast

Heltermaa–Rohuküla parvlaevaliinil rakendub uus, tihedam ja loodetavasti ka kiirem sõiduplaan aprilli keskpaigast.
Hiiu maavalitsus teatas, et parvlaevad hakkavad 15. aprillist 12 meremiili ehk 23 km pikkust Heltermaa–Rohuküla mereteed läbima
1 tunni ja 15 minutiga.
“Uus, argipäeviti kuue aastaringse põhiväljumisega baasgraafik koos kiirema ülesõiduajaga viib Hiiumaa ja mandri vahelise parvlaevaliikluse uuele kvalita­tiivsele tasemele,” ütles maavanem.
Ettevõtjad skeptilised
Senine sõiduaeg jäi pooleteise tunni ringi ja oli vahel pikemgi, isegi kuni tund ja kolmveerand.
Laevade liikumiskiirust kritiseerinud ettevõtja, HTÜ Tootmine juhataja Agu Kohari ütles, et loomulikult on tund ja 15 minutit oluliselt parem kui senine sõiduaeg tund ja 45 minutit, samas leidis ta, et tegemist pole just erilise edasiminekuga. “Kui võrrelda, et vene ajal sõitsid laid-tüüpi parvlaevad tund ja kakskümmend kuigi sõiduajana oli kirjas poolteist tundi, siis arenguruumi jätkub,” nentis Kohari.
Ka Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatuse esimehe Tanel Malga sõnul on uus sõiduplaan parem kui varasem, kuid ettevõtjad on enda jaoks sõnastanud ideaalvariandi, et laev väljuks iga kahe tunni tagant ja läbiks teekonna tunniga.
Ka Malk oli sõiduaja suhtes pisut skeptiline: “Eks elu näitab, kas need lubadused peavad, kirjas seda kusagil pole, on ainult vedaja suusõnaline lubadus.”
Malk rääkis, et seni on vedaja, OÜ Väinamere Liinid toonud aeglasele sõidule mitmeid põhjendusi. Uued laevad kai juures otsi ei anna ning seisavad aparelli juures töötavate trasterite jõul. Nii on toodud põhjuseks, et sadamaomanik ei luba töötava trasteriga sadamas seista, kuna see uhub sadama põhjapinnast. Oletatakse ka, et aeglasem sõit kulutab vähem kütust ja on vedajale odavam.
OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin ütles, et peamine põhjus, miks laevad merel ei kiirusta on laeva seismine tühikäigul sadamates, mis kahjustab sadamarajatisi ja on ka vedajale täiendav kulu.
Hiiuväina sõnul on uue, kiire graafikuga on seisuajad minimaalsed ja parvlaevade aeglase sõidu põhjustest pole enam mõtet rääkida: “Uus graafik on kiire ja tihe pea aastaringi ja see on täna oluline, see on olnud hiidlaste soov. Mis mõtet on kaevata minevikus ja ajada taga lõplikku tõde!”
Sõiduplaan muudab busside väljumisaegu
Parvlaevaliini uus sõiduplaan toob kaasa muudatused ka laevade väljumisaegades, valdavalt varasemaks. Samaks jäävad väljumised kell 6.60, 8.30 ja 20.30 Heltermaalt ning 6.30 Rohukülast. Lisanduvad kell 14.30 Heltermaalt ja kell 16 Rohukülast.
Mandrilt koju sõitvatele hiidlastele nii tähtis “poole seitsmene praam” hakkab väljuma pool tundi hiljem.
Suuremate nõudlustega perioodidel, kevadel ja suvel, lisandub laevade sõiduplaani täiendavaid reise, kuid ülaltoodud nn baasgraafiku väljumised toimuvad aastaringselt.
Tänavu ostab riik vedajalt Hiiumaa mandri liinil 4886 reisi, see on ligi 300 reisi enam kui mullu.
Muutused laevade väljumistes toovad kaasa ka muudatused maakonna ja kaugbussiliinide sõiduplaani­des.
Kaugliinide muudatused on juba saanud maavalitsuse kooskõlastuse ning nüüd oodatakse maanteeameti nõusolekut.
Maakonna bussiliinide muudatused on maavalitsuse poolt ette valmistatud ning saadetud kooskõlastamiseks Hiiumaa omavalitsustele.
Busside uued sõiduajad selguvad pärast seda kui ametlikud formaalsused läbitud.
Maavalitsus on pöördunud ka Lääne maavalitsuse poole, et muuta võimalusel ka Lääne maakonna bussiliinide aegu nii, et Rohuküla sadamas käivad bussiliinid sobituks parvlaevade uue sõiduplaaniga.

Veel lugemist:

UUDISED

Kuivastu ja Virtsu vahel viiendat aastat opereeriv parvlaev Piret on reise tehes läbinud üle 244 000 km ehk teeb tinglikult seitsmendat ringi ümber Maa....