Jälgi meid
Tüür bänner

TRANSPORT

Kaubavedu kasvas teist kuud järjest

Katrin Press
TS Laevad raporteeris teist kuud järjest, et suursaarte ja mandri vahelised kaubaveod kasvavad jõudsalt, kaubaveo suuremaid kasvunumbreid näitab Hiiumaa liin.
Saarlane Volli kritiseeris veebilehel www.hiiuleht.ee eelmise kuu uudist Hiiumaa kõvasti kasvanud kaubaveonumbritest, öeldes, justnagu keelanuks Jaak Kaabel raske­veokite üleveo päevasel ajal Saaremaa liinil.
“Ainult Saaremaa liinil, poolest juunist, Hiiumaa liinil ta sellist reeglit ei kehtestanud. Ja üllatus-üllatus — juulikuus siis näitajad sedasi liinil, kus piiranguid polnud, võrdluses liiniga, kus olid piirangud. Seome jalad kinni (ühel) ja jookseme võidu?” kirjutas kommenteerija.
Kaabel: Raskeveokitel keeldu pole
TS Laevad juhatuse esimees Jaak Kaabel vastas, et vahet tuleb teha ülegabariidilistel veostel ja raskeveostel. “Esimesel juhul võib tegemist olla näiteks suuremõõtmelist viljakonteinerit või tööstuslikku kraanat vedava veoautoga, teisel juhul metsaveoki või niiöelda kaubaveorekaga,” selgitas Kaabel.
Ülegabariidilisi veoseid vedasid parvlaevad Virtsu-Kuivastu liinil näiteks aasta esimese kuue kuu jooksul keskmiselt ühe ülegabariidilise veose päevas, mis raskeveokite ehk veokite-haagiste üldarvust moodustab antud liinil 0,2 protsenti, kõikidest sõidukitest 0,06 protsenti.
“Samas raskeveostele ei ole kummalgi liinil olnud ajalisi piiranguid ja nemad on saanud liigelda vastavalt oma parimatele eelistustele,” lisas Kaabel.
Ülegabariidilisi veoseid vähe
Ta selgitas, et ülegabariidiliste veoste eelistamine Virtsu-Kuivastu liinil hommikustel ja õhtustel aegadel on seotud nende veoste olemusest tuleneva laadimise/mahalaadimise keerukuse ja suurema aja­kulu/ootamatustega ning seetõttu tekkida võivate viivitustega. “Teisisõnu soovisime tagada sujuva ja õigeaegse reisijate ja turistide üleveo aegadel, kui inimeste reisinõudlus on suur,” ütles Kaabel.
“Kokkuvõttes moodustavad ülegabariidilised veosed väga väikese osa üle veetud raskeveokitest ning liinide võrdlust see näitaja oluliselt ei mõjuta ja ka kõikidele Virtsu-Kuivastu liini ülegabariidilistele veostele on leitud sobiv lahendus üleveoks,” kinnitas Kaabel.
Hiiumaa liin näitab kasvunumbreid
Suursaarte ja mandrivahelist parvlaevaliiklust opereeriv TS Laevad teatas, et vedas sel aastal kaheksa kuuga kahel liinil kokku 166 900 veokit, mida on 14 protsenti enam kui mullu samal ajal.
“See aasta on igati rekordiline olnud – seda nii reisijate arvu kui kaubavedude osas. Eriti tugevat ja järjepidevat kasvu on näidanud Hiiumaa liin,” ütles Kaabel.
Nii veeti Rohuküla-Helter­maa liinil 43 300 veokit ja haagist, mida on 25 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil. Augustis kasvasid kaubaveod Hiiumaa ja mandri vahel 39 protsenti 7600 veoki ja haagiseni.
“Kui laoks Tiiu ja Leigeri ainult veokeid täis, saaks öelda, et iga kolmas reis Hiiumaa liinil on olnud ainult kaubaveoks,” lisas Kaabel. Juulis teatas ettevõte, et kauba­vedude kasv Hiiumaa liinil tuli peamiselt metsaveo arvelt.
Ettevõtja teenusega rahul
Autovedudega tegeleva OÜ Hiiu Autotrans juhatuse liige Anu Pielberg ütles, et ka nemad tegid juulis ja augustis rohkem reise. “Kuna suvi oli väga ilus, siis tegime rohkem toiduvedusid ja vedasime ka ehitusmaterjali rohkem,” selgitas Pielberg. Tema hinnangul mõjutasid kaubavedude numbrit ka asfaldivedu, ka saare majandus ilusa suvega elavnes ning selle­võrra oli vaja ka rohkem kaupa vedada.
Pielberg ütles, et kuna ettevõttel on võimalus piletid viis kuud ette ära broneerida ja n-ö elutähtsatele reisidele on ettevõttel piletid ette ära ostetud, neid reisijate arvu kasv ei seganud. “Saime ilusti hakkama,” kinnitas ta.
Probleemid tekkisid siis, kui liiniveol olid tõrked, näiteks Leigril oli rike. “Seda infot me kuuleme alles oma autojuhi käest või sotsiaalmeediast, aga infot, kui midagi juhtub või on juhtumas, näiteks jäävad reisid tormi tõttu ära, me jätkuvalt ei saa,” rääkis Pielberg. Ta kinnitas, et võimalikult varajane teave oleks nende ettevõtte jaoks eluliselt vajalik.
“Väga rahul oleme tellimus- ja piletimüügisüsteemiga ja kui laevad sõidavad tava­pärase sõiduplaani järgi, oleme kogu teenusega väga rahul,” kiitis Pielberg.
Mandri ja Muhumaa liinil kasv väiksem
Virtsu-Kuivastu liinil liikus kaheksa kuuga 123 600 veokit ja haagist, võrreldes mullu sama perioodiga on seda 10 protsenti rohkem. Augustis kasvas kaubavedu liinil 16 protsenti 19 300 veokini.
Kokku liikus suursaarte ja mandri vahel kaheksa kuuga 704 400 sõidukit, sh sõidu­autod, bussid, jalg- ja mootor­rattad. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on seda 4 protsenti rohkem.
TS Laevad teenindas kaheksa kuu kokkuvõttes 1,67 miljonit reisijat ehk 37,4 tuhat inimest ehk 2 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil.

Veel lugemist:

TRANSPORT

TS Laevade juhatuse liikme ja teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla sõnul kasvas veebruaris nii reisijate, sõidukite kui ka reiside arv ning seda mõlemal liinil. TS...

TRANSPORT

TS Laevad teenindas jaanuaris kahel liinil kokku 104 719 reisijat ja viis üle Väinamere 56 795 sõidukit ja haagist. Võrreldes 2021. aasta jaanuariga suurenes...

TRANSPORT

OÜ TS Laevad teenindas novembris kahel liinil kokku 122 909 reisijat ja viis üle Väinamere rekordilised 71 885 sõidukit ja haagist. Võrreldes 2020. aasta...

TRANSPORT

Eilsest kuni oktoobri lõpuni tehakse parvlaeval Leiger plaanilisi dokitöid ning Hiiumaa liinil sõidab Leigri asemel parvlaev Regula. TS Laevad teatas, et kõikide parvlaevade puhul...