Järgmisest nädalast on Hiiumaa tarbijate ühistu toodangul uued sildid – ettevõte vahetas nii tütarettevõtte ärinime kui kaubamärki – “Hiiu” asemel võtab koha sisse “Hiiumaa”.
Paar aastat on Hiiumaa tarbijate ühistu (HTÜ) kasutanud üleeestilist uut kaubamärki Coop Hiiumaa. Juhatuse liige Kaja Antons teatas veel ühest muudatusest – 1. juulist muudetakse tütarettevõtte OÜ HTÜ Tootmine senist ärinime. Uus nimi on OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar, mis asendab ka kasutusel olnud kaubamärgid Hiiu Pagar ja Hiiu Köök.
“HTÜ Tootmine aga oli pikk, konarlik ja segane nimetus – nii on kogu nimemuutuse eesmärk viia kaubamärk ja ettevõtte nimi ühesuguseks,” selgitas ettevõtte turundusjuht Arno Kuusk Hiiu Lehele.
Põhjus, miks “Hiiu” “Hiiumaa” vastu välja vahetati on selles, et ettevõtte toodangust enam kui pool läheb müüki mandrile ja Tallinna, seal aga tekitab nimi “Hiiu” segadust. “Kui ma käin Tallinnas esitlusi tegemas, siis tallinlane võib arvata, et Hiiu tähendab Nõmme eeslinna ja ta ei seosta seda Hiiumaaga,” ütles Kuusk. “Mandril konkureerime suurte tegijatega, sellepärast tundsime, et ettevõtte visuaalne pool vajab värskendamist ja kui Hiiust saab Hiiumaa, on sel hoopis teine kõla.”
Kuusk leiab, et nimevahetus on kasulik kahepoolselt – ühelt poolt kasutab ettevõte Hiiumaa head mainet, teiselt poolt reklaamib lisaks toodangule ka Hiiumaad.
Pitsi asemel aialatid
Senine pühalepapunane ja pitsiline logo saab ajalooks, uue logo äratuntavaks kujunduselemendiks on korendusaia latid, mida kasutades on disainer Alina Luther loonud ka kogu brändi toetavad mustrid.
Nüüdseks on muudatus äriregistris tehtud, senised logod on juba välja vahetatud näiteks autodel. Juuli algul saavad uue näo tooteetiketid, juuli lõpuks, augusti alguseks muutuvad ka kõik pakendid – leivakotid, tordikarbid jms. “Teeme omalt poolt kõik, et üleminek uutele etikettidele ning pakenditele kujuneks meie toodete edasimüüjate ning lõpptarbijate jaoks võimalikult sujuvaks,” lubas Hiiumaa Köök ja Pagar tootmisjuht Siiri Nigul.
HTÜ alustas koostööd turundusagentuuriga Goldbaum selle aasta alguses, et Hiiumaa kvaliteetse ja eheda toidu vundamendile ehitada üles tugev ja kaasaegne tootemärk, mis looks paremad eeldused konkurentidest eristumiseks ja turuosa suurendamiseks. Edukaks osutunud koostöö taga on projektijuhina OÜ Hiiumaa Köök ja Pagar turundusspetsialist Elis Lilleõis ning Goldbaumi projektijuht Piret Lauri, loovjuht Andres Siem ja disainer Alina Luther.