Connect with us

Uudised

Hiiumaa kaitseliitlased külastasid Pargase sõpru

Erakogu
Soome lääneosas Turu lähedal asuv põhiliselt rootsikeelne Pargas on juba paarkümmend aastat Kärdla sõpruslinn. Hiidlastel on sidemeid mitmete ühenduste ja inimestega, nagu Hiiu kogujate seltsi visiteerinud Pargase huvikaaslased.
Eelmisel aastal võtsid Hiiumaa reservohvitseride ja malevkonnaga ühendust Pargase reservohvitserid, et arendada suhteid meie kaitsevaldkonna inimestega. Sidemete  sõlmimiseks käisime juba mullu korra Pargases ja käesoleva aasta 23.–24. novembril väisas neli Pargase reservohvitseri Hiiumaad. Meile esitati ametlik küllakutse Pargasesse Soome vabariigi 96. aastapäeva tähistamisele 6. detsembril.
Pargasesse sõitsid Hiiumaalt leitnant Urmas Selirand, vanemseersant Taimo Juhe, malevlane Kuido Tõnurist ja leitnant Mart Reino, Rohuküla sadamas liitus meiega veebel Kalle Karm Läänemaalt, kes oli meile reisil heaks bussijuhiks ja kaaslaseks.
Tallinnast Superstariga pärast lõunat Helsingisse jõudes kohtusime seal Pargase  reservmereväelase Ole Bergeniga.
Pargase hotelli konverentsisaalis toimus reservohvitseride esimehe kapten Jorma Ake pidulik vastuvõtt ja õhtusöök linnadirektori osavõtul, et tähistada saabuvat vabariigi aastapäeva.
Peeti kõnesid ja austati Soome sõdade veterane. Edasi jätkus õhtu vabamas õhkkonnas. Korraldajad jagasid osalejad võistkondadeks, seejärel näidati fotosid Pargase tuntumatest kohtadest ja need tuli märkida oma võistkonna kaardile. Meie võistkonnal läks väga hästi, sest sellesse kuulus ka linnadirektor koos oma prouaga. Veel oli heategevuslik loterii ja pärast seda pidid eestlased laulma Saaremaa valssigi.
Ka järgmine päev, mis oli Soome vabariigi 96. aastapäev, oli tihedalt sisustatud. Pärast hommikusööki tõmbasime talvevormid selga ja suundusime kiriku juurde pidulikule rivistusele, et seista koos kohalike reservohvitseridega sangarihaudade kõrval. Mälestussamba kõrval seisid auvalves reservohvitserid paljastatud mõõkadega ja ausamba jalamile asetati pärjad. Kõrval asuvas kirikus oli aastapäeva jumalateenistus.
Siis vahetasime välivormid piduliku ülikonna vastu ja siirdusime linnavalitsuse hoonesse linnadirektori Soome vabariigi aastapäeva aktusele ja vastuvõtule. Seal anti kätte linnapreemiad aasta jooksul silmapaistnud linnakodanikele. Aktus lõppes hümni laulmisega soome ja rootsi keeles.
Pärast aktust oodati meid koos Jorma Akega Ole Bergeni hubases kodus, kus laud oli kaetud maitsvate küpsetistega. Seal toimus elav arutelu meie ja Pargase reservväelaste koostöös juba tehtu ja eesootava üle. Olime kõik seda meelt, et koostöö võiks jätkuda juba väljaõppe tasemel. Mõlemal osapoolel on häid laskureid ja soomlastel on edukaid kogemusi riigikaitse vallas. Kuna Pargases ja selle haldusalas on palju väikesaari, on neil ka rannakaitses suuri kogemusi, mis meie saarelisust arvestades marjaks ära kuluks.
Järgmise aasta mais kavatseb Hiiumaad külastada suurem Pargase reservohvitseride delegatsioon ja kui aeg ning ressursid võimaldavad, tuleb koostööd jätkata.
Järgmisel päeval väisasime tagasiteel Turu linna, kus kohtusime jõululaadal kauplevate hiidlastega. Pärastlõunal jõudsime Helsingisse, sealt Tallinna ja viimase praamiga koju.
Leitnant Mart Reino
Hiiumaa malevkonna pealik

Uudised

“Lõpuks ometi“, “Ma olen seda päeva unes näinud“, “Mu päev oli korda läinud, kui uudist kuulsin“ – just sellised emotsioonid valdasid Luige Baari avamispeole...

Esmaspäeval algas õppus Kevadtorm, mis  toimub 17. maini peamiselt Pärnumaal, Läänemaal, Saaremaal, Hiiumaal ning Viljandimaal Mulgi vallas. Samas on vahetult õppuse eel, selle ajal...

Iga-aastane Teeme Ära talgupäevast osavõtt jäi sel aastal küll tagasihoidlikuks, kuid asja ette läks osaliste sõnul ikkagi.  Ametlikult pandi 15 talgukohas kirja 167 talgulist,...

Digileht

Hiiu Leht 7.mail Luige baar tegi taas uksed lahti Ranna-Ella küüriti puhtaks Eakate peol 80 osalist Kergejõustiku ajalugu saab raamatuk Joonas Kiisler asus jahtklubi...