Jälgi meid

UUDISED

Hiidlased Saaremaa rallil

Argo Nurs
Nädalavahetusel toimunud 48. Saaremaa rallil osalesid BMW M3ga hiidlased Peeter Kaibald ja Jarmo Liivak.
Kahepäevase ralli lõppaeg 1.12.18,9 tähendas sekundipealt kümneminutist kaotust E11 võistlusklassis võitnud paarile Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa ja 12. kohta. Absoluutarvestuses olid kiireimad Egon Kaur ja Annika Arnek.
Liivak rääkis, et äsjase Silveston Saaremaa ralliga täitus tema suur unistus osaleda sportrallis kaardilugejana. Seni oli tal kogemus rahvarallidelt.
“Asi sai alguse juba üle aasta tagasi, kui Peeter [Kaibald] otsustas, et aitab küll – tema hakkab E11 rühma BMWd ehitama,” ütles Liivak lisades, et kohe alguses oli eesmärgiks auto valmis saada Saaremaa ralliks.
Kaardilugeja nentis, et ise ei saanud ta auto ehituse juures olla nii palju, kui oleks tahtnud. “Kuid sain abiks olla pealinnast erinevate juppide otsimisel ja Hiiumaale saatmisel ning välismaalt asjade tellimisel, kui Peeter hätta jäi.”
Konarlik algus
Ettevalmistusperioodil oli meeskonnal tagasilööke: nad said mitmelt poolt ütlusi, et kiirustavad liigselt. Enesekindlust see ei tõstnud. Ka auto testimine jäi Saaremaale ehk toimus vahetult enne rallit. See oli riskantne plaan, ent nagu nüüd teame, pidas auto edukalt lõpuni vastu.
Liivak ise elas oktoobri alguses üle ka ehmatava vahejuhtumi. “Umbes nädal enne rallit väänasin oma hüppeliigese välja. EMO järjekorras ratastoolis istudes oli küll hirm, et see üritus võib katki jääda, kuid õnneks olid kondid terved ja sain ka jala ralli ajaks enam-vähem liikuma.”
Mees ei salanud, et enne starti tuli närv sisse. Aga see kadus niipea, kui stardituled kustusid. Avakatse polnud sugugi ideaalne ja segas ka tolm. Seekordset rallit peetaksegi sealjuures kõige tolmusemaks kuivade ilmaolude tõttu.
Esimestel katsetel käinud hiidlaste auto taguots kiirendades kui talle saba, ent linnakatsele suundudes oldi juba enesekindlamad. “Linn oli selline nikerdamine, mida oleme juba piisavalt rahvarallis kogenud,” selgitas Liivak.
Kindlus kasvas
Teiseks rallipäevaks õnnestus meeskonnal korralikult välja puhata. Ees ootas kurikuulus Kaugatoma katse. Alustati tagasihoidlikult, ent kindlalt, ja mida edasi, seda kiiremini. Katse läbiti vigadeta.
Kuues oli Undava katse pikkusega 23 km ehk umbes sama pikk distants, mida tavaliselt rahvarallis kogu võistlusega läbitakse.
“See katse tuli kindla peale, kuid mulle tegi muret lugemise tempo,” ütles Liivak. Nimelt muutus sõidu intensiivsus korduvalt ja kaardilugemise kiirust oli raske sättida. “Kuna me tegime Peetriga legendi koos esimest korda, olid ka puudujäägid täiesti arusaadavad,” leidis kaardilugeja.
Seitsmendast katsest jäid meie meekonnale meelde fännid raja ääres ja võimalus auto tippkiirust proovida. GPSi järgi oli selleks 189 km/h.
Kokkuvõttes täideti peamine eesmärk – sõideti lõpuni. Stardieelselt arvas Jarmo Liivak, et testimata autoga saab see raske olema, ent ta tunnustas rooli keeranud Peeter Kaibaldit, kes auto hästi ette valmistas.
HERGO TASUJA

Veel lugemist:

NÖÖBIST KINNI

Hiiu Lehe poole pöördus Pühalepa osavalla elanik Karin Kirtsi, kel on mure rallijärgselt taastamist vajava maantee, Kerema tee pärast. Peale rallit oli maanteel paks...

UUDISED

Mullu viskasid Ees­pakid pereringis nalja, et tütar Eva-Lota võiks isa Markole rallil kaardilugejaks minna, sel hooajal on nad viiest võistlusest kolmel poodiumile tõusnud. Marko...

TRANSPORT

Reedel ja laupäeval sõideti Saaremaal Eesti autoralli meistri­võistluste ja Estonian R2 Challenge hooaja viimane etapp. Hooaja arvestuses MV7 klassis Eesti meistriks tulnud tiim Vanaselja–...