Connect with us

Transport

Eesti meistrid sõitsid Saaremaa rallil üle katuse

erakogu
erakogu
Reedel ja laupäeval sõideti Saaremaal Eesti autoralli meistri­võistluste ja Estonian R2 Challenge hooaja viimane etapp. Hooaja arvestuses MV7 klassis Eesti meistriks tulnud tiim Vanaselja– Liivak põrutas kaheksandal katsel rajalt välja.
Kindla võidu võtsid 2017. aasta Ford Fiesta WRCga kihutanud Georg Gross–Raigo Mõlder, kes edestasid Egon Kauri ja Silver Simmi 11 kiirus­katse järel ühe minuti ja 24 sekundiga.
Kolmanda koha võttis R5 autol kihutanud Ken Torn, kes jäi Kaurile omakorda alla vaid 5,4 sekundiga.
Kokku sõideti 11 katset, kolm esimesel, kaheksa teisel rallipäeval. Rallil osales ka neli Hiiumaa ekipaaži, kellest lõpetas kaks. Hiidlastest sai kõrgeima, 64. koha tiim Imre Randmäe–Kaire Pihelgas, kes EMV8 klassis olid kümnendad. Üldarvestuses viimasel ehk 73. kohal oli kolmas Hiiumaa tiim Mart Mäll–Elmo Valmas, kes EMV10 arvestuses olid üheksandad.
Suurem risk röövis koha
Kahjuks pidid ralli viimasel katsel väljasõidu tõttu võistluse pooleli jätma EMV7 klassis teise koha nimel heidelnud Madis Vanaselja–­Jarmo Liivak (BMW M3).
Mõlemad on kogenud ralli­sõitjad, kummalgi seljataga täpselt 50 rallit, kuigi koos sõidetakse alles selle aasta algusest.
“Saaremaale läksime Madisega seisus, kus olime 17 punktiga juhtimas meistri­võistlusi masina­klassis EMV7 ja see tähendas, et pidime sõitma targalt ja lähimaid konkurente kogu aeg jälgima, et nad liiga palju meist eespool ei oleks,” selgitas Liivak. “Kõik kulges kogu ralli plaanipäraselt, kuigi me ei olnud oma kiirusega päris rahul,” kirjeldas ta olukorda enne viimast, Lindmetsa katset.
Kuna nende peamised konkurendid EMV7 klassis, Mario Jürimäe–Martin Valter katkestasid üheksandal katsel, said nad veidi vabamalt võtta. “Seega otsustasime riskeerida ja minna püüdma ralli arvestuses teist kohta ja võtsime teadlikult suuremaid riske,” rääkis Liivak. Juhtus aga nii, et viimasel katsel ei mahtunud nende BMW ühte kurvi ära ja auto rullus üle katuse ja sai kahjustada niipalju, et jätkata nad ei saanud.
Liivak ütles Hiiu Lehele, et selle autoga arvatavasti enam sõita ei saa, kuid uus on juba töös: “Ei midagi hullu, kuna uus auto oli meil nii ehk naa valmimas ja uuel hooajal stardime juba uue autoga.”
Eesti meistrid, Lätist teine koht
Vaatamata Saaremaa ralli katkestamisele tulid Vanaselja–Liivak ühesillaveoliste ja üle kaheliitrise mootoriga autode võistlusklassis EMV7 Eesti meistriks. “Oleme saavutanud oma suure eesmärgi ja võitsime Eesti autoralli EMV7 rühma meistritiitli, kuigi tähistasime seda veidi teistmoodi kui kombeks,” rõõmustas Liivak sotsiaalmeedias.
Samal ajal toimus ka Läti meistrivõistluste etapp Liepajas, mida asjaosalistel tuli jälgida eemalt ja mille tulemus selgus pühapäeval. Läti meistrivõistlustel saavutasid Vanaselja–Liivak LRC5 arvestuses teise koha ja esimene kohtki ei jäänud kaugele. “Seega jääb mõnusalt tegus autoralli hooaeg seljataha ja saab ainult uut oodata,” kommenteeris Liivak ja tänas kõiki, kes sellel hooajal abiks olnud. Eriti rõhutas ta tiimi mehhaanikute Aado Meltsase ja Andero Meltsase panust, aga ka kõigi nelja elukaaslasi, kes meeste hobile kaasa elavad.
Palju katkestajaid
Neljas Hiiumaa ekipaaž Peeter Kaibald–Priit Pilden katkestas sõidu kuuendal katsel telje purunemise tõttu.
Saaremaa rallile registreerunud 130 osalejast lõpetasid üldse vaid 73 ekipaaži ehk veidi üle poolte. Neist rajalt väljasõidu tõttu katkestas üheksa, ülejäänud tehnilistel põhjustel. Autod said päris tõsiselt kannatada, sõitjad õnneks mitte.
Jarmo Liivak oletas, et katkestamisi oli nii palju selle­pärast, et Saaremaa ralli on väga raske ja väga paljud valivad selle millegipärast enda esimeseks ralliks, kus osaleda. “Raja profiil muutub palju ja samamoodi sõidurütm, kui sellega ei harju, võib see väga kiiresti eksimuseni viia,” selgitas ta, miks see on üks hooaja keerulisemaid rallisid. Ta tõi näite, et kui kohati sõidetakse pikalt 160 kilomeetrit tunnis ja kiireminigi, siis järsku on lõik, kus sõidetakse vaid 60–80 kilomeetrit tunnis. Ka teeolud vaheldusid kiiresti – kuigi ilm oli ilus, siis Liivaku sõnul oli metsavahel tee veel märg, kohati oli palju muda, osadel katsetel lausa lombid, kuna varem oli palju sadanud.
Hiiumaa ralliklubil pole veel litsentsi
Kuigi Hiiumaal on asutatud ka oma ralliklubi, sõidavad saare rallisõitjad teiste klubide nime all. Jarmo Liivak selgitas, et klubil pole veel litsentsi. “Selle aastamaks on meie klubi jaoks veel natuke suur, seepärast olemegi teinud koostööd teiste klubidega.”
Liivak, kes rallit sõites on täitnud oma lapsepõlveunistuse, ütles et klubi asutamise üks mõte oligi järelkasv: “MTÜ Hiiumaa ralliklubi sai koos teiste huvilistega loodud selleks, et ala vedada ja järelkasvu aidata.”

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...