Connect with us

Uudised

Esimesed koolitunnid augustis

Sirje Teras
19 Kärdla ühisgümnaasiumi õpilast õppis 12.–19. augustini Thames’i keele- ja kultuurikoolis inglise keelt. Saatjateks Kärdla ÜG inglise keele õpetajad Ene Tisler ja Sirje Teras.
Londonisse jõudsime olümpia­mängude lõpuõhtul, 12. augustil. Pärast maandumist Gatwicki lennujaamas sõitsime Londoni äärelinna Kingston-upon-Thames’i, mis oli nädalaks meie kodukoht. Elasime inglise peredes.
Meie grupi organisaator Kasha Gorny oli koostanud huvitava ja mitmekülgse programmi terveks nädalaks. Esmas­päevast reedeni olid meil keeletunnid kella 9–12. Tundides käsitleti Suurbritannia kultuuri, briti inglise keele eripära, avardati laste silmaringi mitmete aruteludega ja ka läbi lõbusate mängude.
Pärast tundide lõppu oli veidi aega lõunasöögiks, mille pered meist igaühele hommikul kaasa andsid. Kõhud täis, sõitsime Londoni kesklinna, kus igaks päevaks oli plaanitud erinev tegevus. Esimesel päeval tegime ringi kuulsal London Eye’l, kust avaneb imeilus vaade kogu linnale ja tutvusime kuulsate vaatamis­väärsustega – parlamendihoone, Wesminster Abbey, Big Beni, Trafalgar Square’i ja Buckinghami paleega. Jõudsime külastada ka Tower of London’it, Madame Tussaud’i vahakujude muuseumi, Briti muuseumi ning käisime kuninganna kodus, Windsori lossis. Nägime ka St. Paul’i katedraali ja Toweri silda, mida sel ajal kaunistasid suured ja võimsad olümpiarõngad.
Reedese pärastlõuna veetsime Kingston-upon-Thames’is asuvas Hamptoni Court’i Palees, kus kunagi elasid kuningad Henry VIII ja William IV ning kuninganna Mary.
Laupäeva hommiku sisustasime loodusajaloo- ja teadusmuuseumidega ja siis oli aeg tutvuda Londoni suurepäraste ja lõputute ostlemisvõimalustega. Jõudsime alati rahvast täis Oxfordi tänavale, mis on Euroopa kuulsaim ostutänav ja kust kõik leidsid omale sadade poodide valikust kindlasti midagi meelepärast.
Pühapäeval, 19. augustil suundusime juba Stanstedi ja õhtupoolikul maandusime Tallinna lennujaamas.
Õpetajate poolt võin öelda, et reis oli tore ja hariv. Seda, millest inglise keele tundides on räägitud, sai oma silmaga näha ja käega katsuda. Ka lapsed ütlesid, et jäid oma näda­laga rahule – said mitmeid uusi ja huvitavaid kogemusi ning häid mälestusi.
SIRJE TERAS
Kärdla ÜG inglise
keele õpetaja

Digileht

Hiiu Leht 10.mail Käina kool tabelis kõrgel Tuulekala hakkas liikuma Hiidlane sai presidendilt preemia Lehmad kaovad nagu kevadine lumi Lapsed teavad: emal on vahel...

Uudised

Täpselt on teada, et tänavu tuli esimene tuulekala Hiiumaa rannakaluri mõrda 5. mail, eelmisel aastal juhtus see 7. mail.  Teade, et esimest tuulehaugi on...

Põhikoolide lõpueksamite tulemuste analüüsidest selgub, et linnakoolide kõrval mahuvad esikahekümnesse vaid kaks maakooli, neist üks Hiiumaalt, Käinast.  Õhtulehe andmeanalüüs võttis aluseks Haridusandmete portaalis Haridussilm...

sport

Paljude tuntud inimeste osavõtul peetud tenniseturniiri esikoha jättis Rando Reining Hiiumaale.  Spordikeskuses peetud Unibet Hiiumaa Cup oli vahetatavate paarilistega ajatennise turniir 24-le tennisemängijale. Iga...