Kärdla sadama hanget ja kogu sellega seonduvat korraldab sihtasutus Kärdla Sadam. Läbirääkimisi EASiga peavad linnapea Georg Linkov ja sihtasutuse juhatuse liige Hillar Kukk.
Linnavalitsuse ja volikogu liikmed kurdavad, et infot otsustamiseks jagatakse vähe ja põhiväide, miks sadama mahtusid vähendada ei tohi on hirmutav mantra “EAS ei luba!”
Hiiu Leht küsis Ettevõtluse arendamise sihtasutuse ehk EASi ettevõtluskeskkonna divisjoni direktorilt Monica Hankovilt kas ja kui palju on ruumi läbirääkimisteks.
Hankov ütles, et sadama ehitusmahtude vähendamine võib olla võimalik. Kindlat seisukohta ta öelda ei saanud, kuna lõpliku otsuse teeb vastav komisjon.
EASile esitatud Kärdla sadama projektis oli kirjas 56 kaikohta, millest 10 kodu- ja 46 välisalustele. Sadamabassein peaks tulema neile alustele vajaminevast suurem, et kunagi saaks sinna juurde ehitada kaikohti kuni 150 alusele. “Kui kaikohti tulebki ainult 56, on projekti eesmärgid suuremas osas täidetud,” ütles Hankov.
Ta lisas, et EASi eesmärk on, et sadam igal juhul valmis saaks, kuna sel on suurepärased tulevikuväljavaated ja hea asukoht.
EASi hankespetsialistid vaatasid üle ka selle, kas juba läbiviidud hange võimaldab vähendamist ning Hankov kinnitas, et Kärdla sadama hanke puhul on see võimalik.
Pole saladus, et ehitushinnad on lühikese ajaga kasvanud 20–30 protsenti ja just see, mitte linnavalitsuse pahatahtlikkus, on sadama ehituse hinna lakke tõstnud.
“Igal juhul on hea, et meile on kõik probleemid teada ja saame koos lahendusi otsida,” ütles Hankov eile pärast kokkusaamist sihtasutuse esindajatega.
Sama käitumismalli soovitab Hiiu Leht ka sihtasutuse eestkõnelejatele.
13. märts 2012