Reedel Hiiumaal viibinud ministrilegi üllatusena said parvlaeva Tõll remondijärgsed katsetused reedeks tehtud. “Teadsin, et niimoodi võib minna, aga kas see nii läheb – see selgus siis, kui eksperdid olid oma töö teinud,” ütles minister Aas.
Selgeks sai, et diisli ja elektriga saab avarii läbiteinud laev sõidetud küll. Miks laevale juurde ehitatud hübriidsüsteem alt vedas 21. juulil Kuivastus ja ka nüüd, katsetuste käigus, see nõuab veel uurimist, aga Tõll laevaliini teenindada saab.
Nii tuligi Tiiu laupäeval Hiiumaa liinile tagasi, Regula läks naabritele appi ja parvlaevaühenduse seekordse kriisi võib lõppenuks lugeda. Kuni järgmise korrani?
Hiiumaa vallavolikogu liige Helen Teigar esitas TS Laevad juhile Indrek Randveerile rea küsimusi: “Mida ütlete neile hiidlastele, kes istusid kolme lapsega öösel Rohuküla sadamas ja ootasid kojusaamist? Mida ütlete Hiiumaa turismiettevõtjatele, kelle broneeringuid massiliselt tühistati ja üldse kõigile, kes korraldavad siin üritusi, nii eraviisilisi kui avalikke? Millega hüvitada nende aeg? Kuidas neile otsa vaadata?”
Indrek Randveeri vastus oli, et nad ju ei tahtnud, et selline õnnetus juhtub.
Õnnetused muidugi juhtuvad, see on selge, aga tegeleda tuleb nii nende tagajärgede kui ennetamisega. Loodetavasti on majandus- ja taristuministri ja TS Laevade juhatuse esimehe külaskäigul ka tulemusi ning näiteks viienda uue parvlaeva ehitus algab võimalikult ruttu. Hädavajadust selle laeva järgi suutsid õnnetusse sattunud Tõll ja hädakisa tõstnud hiidlased kindlalt tõestada.
10. august 2021