Connect with us

Uudised

Purjutuuri võitja saab rändkarika

HPS
Kärdlas on kodusadama leidnud juba päris palju jahte ning sellest mõte hakata korraldama võidusõitude sarja – homme stardib tänavuse Kärdla Purjutuuri viimane, kuues etapp.
Kuues etapp on pikem kui viis varasemat, sest purjetatakse Kärdlast Orjakusse, varasemad sõidud tehti Kärdla lahel. Etapp kestab orienteeruvalt kümme tundi ja on 35 meremiili pikk. Start antakse Kärdlast kell 9 ja Orjakusse jõutakse kella 19ks.
Eriline on see, et kuuendat etappi saab jälgida reaalajas veebis, sarnaselt Muhu Väina regatiga, kus etapil osalevate purjekate “täpikesed” kaardil liiguvad Kärdlast Orjaku sadama poole.
Viimasel etapil selgub ka sarja üldvõitja. Praegu on 9 punktiga liidripositsioonil Dolly, mille kapten on Einar Aru ja teisel kohal kapten Raul Randmaa Valentina, millel kogunenud 16 karistuspunkti.
Kärdla sadama kapten Sven Kriggulson, kes ka ise tuuri kaasa teeb, kiitis Hiiu purjelaeva seltsi algatust, öeldes, et oli seda ammu oodanud. Kui selline ettepanek seltsi poolt tuli, oli ta sellega igati päri: “See annab rohkem põhjust merel käia.”
Kriggulson tõdes, et Hiiumaal on praegu olukord, kus purjekaid rohkem kui purjetajaid. Nii tuleb merel kõigil kõiki ülesandeid täita ja ta isegi on sarjas osalenud lausa kahe alusega, Jenny ja Celiaga. Celiaga on ta teinud kaks viimast sõitu, millest üks tuule otsasaamise tõttu tühistati.
Kärdla sadam pani omalt poolt tänavuse sarja võitjale välja rändauhinna – klaasist purjekakujulise karika. “See tähendab, et karikas peaks edasi rändama ja kui purjelaeva seltsis initsiatiivi jätkub, siis kindlasti tehakse seda sarja edasi,” ütles Kriggulson, kes ise seltsi ei kuulu.
Kõik kaardid lahtised
Üldvõitja selgub lõplikult alles laupäeva õhtul Orjaku külamajas, kuna pärast etapi lõppu on seal  kavas ka väike purjetamisteadmiste kontroll. Samas toimub ka osalejate autasustamine ja võistlusseeria lõpupidu, mis algab kell 21.
“Hiiu purjelaeva seltsi liikmetel tekkis selle suve hakul mõte pakkuda veelgi rohkem põhjust merele minna ning nii oma oskusi kui purjeka võimeid proovile panna,” rääkis seltsi eestkõneleja Meren Tamm, kust idee alguse sai.
Võrreldes suuremate jahtklubide niinimetatud purjetamise kolmapäevakutega on Kärdla kohalik võistlus vähem ametlik ja mitte nii tippsportlik. “Samas on meil siiski soov pakkuda võistluskogemust ja võimalust oma purjetamis­oskusi lihvida,” lisas Tamm.
Olenevalt tuulest seatakse lahele vastutuult stardiliin ja võistlusrada nii, et jahid saaksid purjetada võimalikult erinevates tuuletingimustes – proovida nii vastu- külg- kui taganttuult. Nii harjutades paranevad ka sõiduoskused.
Võistlusseeriat ette valmistades lootsid korraldajad, et hea, kui neli viis alust kokku saavad, praeguseks aga on võistlemas käinud tervelt 14 erinevat purjejahti, nende seas ka jahtklubi Dagö uhke alus Eesti Meedia ST.
Kärdla Purjutuuri korraldajate eesmärgiks on tutvustada purjetamist kohalikus kogukonnas, kutsudes ka sõpru ja merekaugemaid inimesi meeskondadega liituma ja kaasa lööma.
“Osalejad on Kärdla Purjutuuri ellukutsumist väga soojalt tervitanud ja tunnustanud ja rõõmsad, et neil nüüd päris oma võistlusseeria olemas on,” ütles Meren Tamm.
Võistlusseeria nimepanekul saadi inspiratsiooni hiiu keelest, milles purjetamise kohta öeldakse “purjutamine” ja purjede kohta “purjud”.

Veel lugemist:

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Persoon

Kärdla linna haljastuse eest hoolitsevad Mai Sinilaid ja Sirje Voitka lähevad lausa hoogu, kui hakata arutama teemal, mis teeb Kärdlast Kärdla või milline on...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...