Ilm on ettearvamatu ja merel juhtub igasugust. See, et hootiselt tugev tuul neljapäeva õhtul Sõru parvlaeva Kõrgelaid madalikule puhus, on tagantjärele hinnates väga õnnelik mereõnnetus.
Ka Sõru sadama kapten ja vana merekaru Mati Voogla ütles, et iilitine tuul on merel väga tüütu ja kui kapten õige hetke maha magab, võib igasugust juhtuda.
Takkajärgi tarkus on muidugi täppisteadus, aga õnneks midagi hullu ei juhtunud – keegi kannatada ei saanud, laev saadi madalikult kätte ja küllap on Kõrgelaid pärast ülevaatust taas rivis.
Põnevust siiski jagus ja tundub, et seda nautisid ka reisijad. On ju võimsamate laevade tulekuga ülemere reisid aina turvalisemaks muutunud ja seiklusjutte à la parvlaevaga ööpäev jäätunud merel, jääb aina vähemaks.
Seda, et maismaasõidukiga laeva päästetakse, juhtub aga õige harva. Kõrgelaiu nina lükkas seekord õigele kursile ekskavaator. Sellega seoses meenub ammune juhtum Kalana sadamast, kui Aivar Oga oma sõiduautoga tõmbas liivamadalikult lahti otse sadama keskpaika põrutanud välismaalaste purjeka.
Hea, et seekordne kuuetunnine laevaõnnetus annab pigem põhjust meeleolukateks meenutusteks kui mureks.
Ja tuleb tunnustada kapten Viktor Rohtlat, kes pärast juhtunut asjalikult tegutses, oma reisijaid kenasti kohtles ning juhtunu pärast igaühe ees eraldi vabandas.
22. november 2013