Praegu kooskõlastusringil Transpordi arengukava 2014–2020 eelnõus on kirjas, et saartega ühendust pidavad laevad on tulevikus riigi omandis ja riik annab need avaliku teenindamise lepinguga opereerimiseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Kalev Vapper ütles, et riigil on kavas soetada kaks uut laeva: üks mandri ja Hiiumaa vahelisele liinile, teine Saaremaa ja Hiiumaa vahele.
Eelnõus seisab, et lõpule viiakse saartega ühenduse pidamiseks vajalike sadamate rekonstrueerimine ja uute laevade soetamine, sh ka Hiiumaa–Saaremaa vahelisele liinile.
Maavanem Riho Rahuoja tegi ettepaneku, mis eelnõusse ka kirja läks, et parvlaevaliikluse kvaliteedi säilitamiseks ei või suuremate laevade tulekuga reiside arv väheneda. “Soovisin küll arengukavas ka täpsed mahud ära fikseerida, millest allapoole laeva- ja lennureiside arv ei tohiks langeda, aga see ei õnnestunud, kuna arengukava üldine formaat ei toetanud ühe kitsa teema detailset käsitlemist,” selgitas Rahuoja.
Veel märgitakse eelnõus, et ühistranspordi soodustamiseks peab parvlaevaliikluse hinnapoliitika soodustama
liinibusside ülevedu.
Lisaks on kirjas ka see, et kommertsalustel osutuks parvlaevateenus reisijate jaoks liiga kalliks, seetõttu korraldatakse seda jätkuvalt avaliku teenindamise lepingute alusel.
Praegune kümneaastane leping lõppeb 2016. aastal. Mullu veeti parvlaevadel 2 miljonit reisijat, laevad tegid
20 000 reisi, parvlaevaühenduste kogukulu oli 26 miljonit eurot, sellest riigi toetud 15,4 miljonit eurot.
Seejures on dotatsioonisumma seitsme aastaga enam kui kahekordistunud, 2006. aastal oli see 6,6 miljonit, mullu 15,3 miljonit eurot.