Jälgi meid
Tüür bänner

UUDISED

Mootorpurjelaev “Läänemaa” postmark

Ekraanikuva
Moodsale teras­korpusega nelja­mastilisele kaubalaevale “Läänemaa” pandi pidulikult kiil 6. detsembril 1919 Tallinnas Peetri (Noblessneri) Laevatehases.
Laeva projekteeris üks asja­tundlikumaid laeva­ehitusinsenere kapten­leitnant Nikolai Link, vastavalt kindlustusseltsi Saksa Lloyd kõrgeima klassi nõuetele. Laev valmis ja tegi eduka proovisõidu 5. augustil 1922. 1928. aasta märtsis jäi “Läänemaa” Naissaare lähedal kõvasse jääpressi ning pääses vaevu hukkumisest. Põhjaliku remondi käigus Saksamaal muudeti laev kolmemastiliseks mootor­laevaks. 1935. a töötas “Lääne­maa” kaptenina Jausast pärit Alfred Sergo (1895–1989). 1947. aastal paigaldati Loksa laeva­remonditehases laevale uus 400 hobujõuline peamasin ning jäeti alles kaks masti ja kolm kaubapoomi. Aastail 1954–1955 remonditi laeva Leningradis, paigaldati uus ahtriehitis ja vahetati täielikult välja lossimis-laadimis­süsteem, paigaldati raadio- ja elektrinavigatsiooni­seadmed. Laeva elutee lõppes 1970. Laevale pühendatud 90 senti maksev postmark ilmus 9. juunil.
Väljaande kujundas Eesti Meremuuseumi kunstnik Roman Matkiewicz. Postmargil näeme laeva nelja­mastilise purjelaevana. Hilisemate ümberehituste käigus toimuvatest muutustest saab ülevaate maksimum­kaardi ja esimese päeva ümbriku kaasabil. Marke tehti Vaba Maa trükikojas 20 000 ning eile oli selle ilmumise puhul Tallinnas Toompea postkontoris kasutusel päevakohane eritempel.

Elmo Viigipuu

Veel lugemist:

UUDISED

Kolmapäeval, 1. juunil oli lastekaitse­päev ja Eesti Post laskis sel puhul käibele uue, 90 senti maksva postmargi. Välja­ande nimetuseks oli lastemark – saada kaart....

UUDISED

  Eesti kõige äranülitum maakond on küllap Läänemaa. Vaadates praegust rümbatükikest kaardil – polegi teist enam eriti alles. Nojah, et Hiiumaa niiöelda iseseisvaks sai...