Connect with us

Uudised

Daisy tulevik küsimärgi all

Maikuus Kärdla lennuväljal käinud vanalennuk Daisy tulevased lennud on küsimärgi all, rääkis koos Rootsi lennuhuvilistega saabunud kutseline Hiiumaa giid Lea Vaher-Lundin.
1943. aastal Kalifornias ehitatud hõbedane Douglas, mida hellitavalt Daisyks kutsutakse, on korduvalt Hiiumaa ekskursioonidel käinud ja täies lennukorras nüüdki. Paraku ohustab lennukit
garaažikohast ilmajäämine juhul, kui Stockholmi Bromma lennuväljal alustatakse ulatuslikke ümberehitustöid.
“Kui lennuk peaks kusagile kaugemale minema, muutub asi keeruliseks, sest enamus piloote ja seltsi liikmeid on kodunenud Stockholmis ja selle ümbruses, samuti kasvaks lennuki ülalpidamiskulud,” selgitas ühingu juht Bo Sköldqvist.
Üks lennuväli, kuhu Daisy uue kodu saada võiks, on Västeråses, umbes 100 km kaugusel Stockholmist.
“Praegu on asi veel küsimärgi all,” ütles Sköldqvist ja rääkis, et palju jõude on rakendatud selle eesmärgi teenistusse, et Daisy saaks Brommale jääda. Veel avaldas ta lootust, et ehk ei saa lennuvälja omanikud nii suureks ümberehituseks piisavalt raha ja siis saab Daisy seal edasi olla.
Pakkumisele valida Daisy kodulennuväljaks Kärdla ja koduks valmiv angaar, vastas ta naerdes: “Miks mitte!” ja lubas selle üle mõelda.
Igal juhul on järgmine Hiiumaa reis planeeritud
3. septembriks. Lea Vaher-Lundin, kes tänavusest aastast on Daisyt haldava Rootsi lennuveteranide ühingu liige, lubas ka septembris rootslastele giidiks tulla. Ta avaldas lootust, et veteranlennuki Hiiumaa reisid saavad jätkuda.
Daisy Hiiumaa lennud on tavaliselt varakult välja müüdud, kuna sihtkoht on meeldivalt lähedal ning saare ajaloos kohtab märke ranna­rootslaste tegemistest.
Daisy on Rootsi lennuveteranide ühingu lipulaev ja uhkusasi, millega võivad lennata vaid ühingu liikmed. See on ainus Rootsis registreeritud DC-3 tüüpi lennuk, mis tänaseni töökorras. Ühingu peamine ülesanne on lennukit näidata nii paljudele huvilistele kui võimalik. Daisy osaleb lennupäevadel nii Rootsis kui ka väljaspool ning seega suure tõenäosusega kõige armastatum ja enim tuntud Rootsi veteranlennuk. Lennuk on 19,65 m pikk, tema tiibade siruulatus on 28,95m, ühe mootori võimsus 1200 hobujõudu.

Veel lugemist:

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Persoon

Kärdla linna haljastuse eest hoolitsevad Mai Sinilaid ja Sirje Voitka lähevad lausa hoogu, kui hakata arutama teemal, mis teeb Kärdlast Kärdla või milline on...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...

Arvamus

Kui President Alar Karis 11. oktoobril 2021. aastal ametisse astus, ütles ta oma kõnes: „Minu üheks ideaaliks on tark rahvas.“ Seda kuuldes tundsin, et...