Connect with us

Transport

23aastase poebussi tervis pole kiita

Hiiumaa omavalitsuste liidule kuuluv poebuss, mis Selveri kaubamärgi all hiidlastele üle saare kaupa koju kätte veab ja mõne kõrges eas inimese jaoks lausa elutähtis, on omadega läbi.
Rändpood ja selle lahked müüjad on väga olulised abilised nii mõnegi eaka inimese jaoks. Poebussi juht ja müüjad on paljude ostjate jaoks omainimesed. Näiteks ühe kõndimisraskustega eaka naise juurde tuleb poebussi müüja tuppa, võtab ostunimekirja, läheb bussi, valib soovitud kauba ja toob selle koos tšekiga koju kätte.
Tihti helistatakse ettegi, kui buss ostjaterohkuse, vahel ka mõne rikke tõttu hiljaks jääb. Ikka sellepärast, et ootajad õues külmetama ei peaks.
Nüüd tiksub see hädavajalik sõiduk, mis kirjas ka Hiiumaa arengustrateegias 2020+ “Elu võimalikkuse igas külas tagab poebuss, mis toimetab kauba kätte võimalikult elukoha juurde”, niiöelda viimast veerandit.
Poebussiks kohandatud Volvo ostis Hiiumaa omavalitsuste liit (HOL) 2008. aasta juunis Hiiumaa tarbijate ühistult ning kuulutas välja opereerimishanke, mille võitis AS Selver. FIE Toomas Remmelkoor, kes ratastel poodi igapäevaselt käigus hoiab, ütles, et bussi esmane registreerimine on tehtud 1991. aastal, Eestisse jõudis see 2005. aastal. Bussi spidomeeter näitab läbisõiduks 650 000, aga kas see number ka tõele vastab, Remmelkoor kinnitada ei osanud.
Praegugi on buss teel kuus päeva nädalas. Remmelkoore sõnul ei pea bussi rehvid kaht aastatki vastu – eks selles ole oma osa muidugi ka kruusateedel, kus igasse külla sisse põikaval bussil vurada tuleb. Võiks ju sõita harvemini, kuid Remmelkoor arvab, et siis kaotaks ta nii mõnegi ostja.
HOL: Uut bussi on vaja
HOLi juhatuse liige Üllar Padari ütles, et rändpood on oluline Hiiumaa infrastruktuuri element ja kindlasti on tarvis seda uuendada. Praegu pole veel teada, kas leidub mõni sobilik meede ja kes kvalifitseerub taotlejaks, kuid Padari kinnitas, et teemaga tegeletakse.
Ka HOLi tegevjuht Arno Kuusk kinnitas, et poebussi kehvast seisust ja uuendamisvajadusest on kõik omavalitsused teadlikud. “Ootame järgmist aastat lootuses, et avaneb mõni toetusmeede, milles võiks taolise investeeringu tegemine toetuskõlbulikuks tegevuseks olla,” selgitas Kuusk.
Remmelkoor kinnitas, et uut bussi on kindlasti vaja, kuid oletas, et ega uue sõiduriista pidamine suurt odavam tule. “Selleks, et poebussi käigus hoida, peame praegu suutma katta remondikulud. Uuel bussil maksab kindlustus, õlide vahetused ja muu selline,” selgitas ta.
Kliente tema sõnul Selveri rändpoel praegu ikka on, aga midagi hõisata pole: “Päriselt ots-otsaga kokku me ei tule. Olen katnud kahjumit muude asjade arvelt ja Selver on ka toetanud,” ütles Remmelkoor. Ta põhjendas, et kliendid on üsna hinnatundlikud ning küllalt palju on neidki, kes võimalusel mujale poodi odavamat kaupa otsima sõidavad. Remmelkoor lisas, et siiski käivad nad solidaarsusest ikka ka rändpoele kassat tegemas. Päris paljude jaoks aga on sini-kollane rändpood ainuke võimalus esmatarbekaubad kätte saada. Toomas Remmelkoor ütles, et neid, kes valdavalt ainult poebussi toodud kaubast elavad, on 10–12 protsenti ostjatest.

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...