Connect with us

Transport

Vjatšeslav Leedo kattis VL kahjumit

Saaremaa ettevõtja Vjatšeslav Leedo ainuomanduses olev haldusfirma Holostovi Kinnisvarahaldus maksis OÜ Väinamere Liinid (VL) aktsiakapitaliks 3 miljonit eurot.
Suunatud emissiooni tulemusena kuulub nüüd 51 protsenti Väinamere Liinide aktsiakapitalist Saaremaa Laevakompaniile ja 49 protsenti Holostovi Kinnisvarahaldusele. Mõlemad ettevõtted on  Leedo ainuomanduses.
Leedo sõnul oli täiendav rahastamine vajalik, et viia VL kapital vastavusse äriseadustiku nõuetega. “Väinamere Liinid on viinud viimase nelja-viie aastaga saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse uuele tasemele, mida on märganud kõik saarte külastajad. Operaatorfirma jaoks on see tähendanud suuri investeeringuid ja kahjumi talumist. Uute konkursside eel on iseenesest mõistetav, et omanik paneb laevaliikluse arengusse raha juurde. Antud hetkel toimub see mujal ettevõtluses teenitud vahendite arvelt,” on Leedo sõnum kirjas välja saadetud pressiteates.
Kahjumi tõttu oli ettevõtte omakapital langenud alla nõutava 50 protsendi aktsiakapitalist ja omanikul tuli raha juurde panna, et kvalifitseeruda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avaliku liiniveo teenindamiseks korraldatud laevahankel.
Kahjumist teatas Väinamere Liinid nii mullu kui 2012. aastal, 2013. aasta majandusaasta aruannet Krediidiinfos eile veel avalikustatud polnud.
Mullu septembris kirjutas Äripäev, kuidas Väinamere Liinid on kahjumis, aga laevade omanikud teenivad suurt tulu.
Äripäev selgitas erinevate ettevõtete aruannete põhjal, et laevade suuromanik Olav Miil kulutab laevalaenude põhiosamaksetele ja intressile aastas kokku pea 7 miljonit eurot, kuid edasi rendib ta laevu kõrge intressiga, mille eest saab aastas üle 11 miljoni euro.
Laevade kapitalirendi leping on sõlmitud aastani 2026, mis tähendaks, et intressi vahe tõttu võidaks Miili firmad selle ajaga järgnevate aastate jooksul kolme laeva pealt 56 miljonit eurot.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutas 30. juunil avaliku liiniveo teenindamiseks Rohuküla–Heltermaa ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinidel välja rahvusvahelise hanke. Pakkumiste esitamise tähtaeg on 15. september.

Veel lugemist:

Nööbist kinni

Kes tohib Hiiumaa vallavalitsuses kasutada kütusekaarti? Kas osavallavanematel on kütusekaart? Kas varasemalt (enne Aivar Viidiku juhtumit – R.V) on täheldatud kaartide väärkasutamist? Kuidas on...

Uudised

Neli aastat pole vald ohtlike jäätmete kogumisringi tellinud ja nüüdne osutas, kui suur vajadus tegelikult sellise teenuse järgi on, sest autod said enne täis,...

Persoon

Kärdla linna haljastuse eest hoolitsevad Mai Sinilaid ja Sirje Voitka lähevad lausa hoogu, kui hakata arutama teemal, mis teeb Kärdlast Kärdla või milline on...

Digileht

Hiiu Leht 03. aprillil Eiffeli eelkäija sai 150 Ohtlike jäätmete ringil jäi ruumist puudu Kas osavallavanemal peaks olema kütusekaart? Kaks naist loovad Kärdlas ilu...