Connect with us

Transport

Vali turvaline sõidukiirus!

erakogu
Lääne regiooni hooldus­valdkonna juht Hannes Vaidla pani Hiiumaa autojuhtidele südamele, et nad valiks talvistele oludele vastava ohutu sõidukiiruse, mitte piirkiiruse.
Suuremal osal Hiiumaa maan­teedest on suurim lubatud kiirus 90 kilomeetrit tunnis. Hannes Vaidla ütles kohtumisel Hiiumaa ettevõtjatega, et see ei tähenda, et nii kiiresti peabki sõitma, valida tuleb teeoludele vastav ohutu sõidukiirus.
Ta rõhutas, et hoolimata sellest, et maanteeamet paneb talihooldesse rohkem raha ja Hiiumaalgi on rohkem kõrgema hooldetasemega teid, peab hindama teeolusid ikkagi autojuht ise, mitte eeldama, et hooldaja on juba jõudnud tee vastavale tasemele viia.
“Kõik soovivad ka talvel sõita piirkiirusega 90 kilomeetrit tunnis, aga suvise ja talvise asfaldi haardetegur pole võrreldav ning talvine märg teekate on koguni kaks korda libedam kui suvel,” tuletas Vaidla meelde.
Ta tõdes, et teehooldajad ei suuda ka parima tahtmise juures tagada talvistel teedel suviseid tingimusi: “Igal juhul on teed talvistes oludes märksa libedamad kui suvel, ükskõik kui hästi neid ka hooldatakse.”
Varu aega!
Vaidla meenutas, kuidas ta kord Eestis saalitäie rahva ees esinedes küsis, kui palju nad talviti planeerivad lisaaega sihtpunkti jõudmiseks. Vaid neli inimest sajast ütles, et varub selleks rohkem aega.
Kohtumisel kodusaare ettevõtjatega küsis ta, kui palju varem sõidavad hiidlased talvel kodust välja, et parvlaevale jõuda. “Üldiselt ei planeerita rohkem aega kui suviste oludega, aga siis tekibki olukord, kus on alles sadama hakanud ja teehoolde­masinad pole veel jõudnud lund ära lükata ning ongi olukord paha ja ei pruugi praamile jõuda,” vastas ta ise.
Rootsi näide
Vaidla tõi võrdluse, et kui Eestis on suurematel maanteedel suvine suurim lubatud sõidukiirus 110 kilomeetrit tunnis ja talveks vähendatakse seda 90 kilomeetrile, siis näiteks Rootsis on aasta läbi üleval liiklusmärgid, mis lubavad sõita 120 kilomeetrit tunnis.
“Uurisin ühelt Rootsi kolleegilt, et kuidas nii saab, aga nad ütlesid, et kui tuiskab, siis lihtsalt sõidetakse aeglasemalt,” tõi ta näite rootslaste alalhoidlikust sõidu­stiilist.
“Juhilubade omanik peab teel olles ise vastutama ohutuse eest, aga Eestis on paraku harjumus, et peame sõitma piirkiirusega, samas loodusjõudude vastu võidelda ei saa. Kujutage ette, kui hakkab sadama jäitevihma, 16 000 kilomeetrit Eesti riigi­maanteid on libedad ja kõigil korraga lihtsalt ei jõua libedatõrjet teostada – siis lihtsalt ei saa üheksa­kümnega sõita,” kutsus Hannes Vaidla.

Veel lugemist:

Uudised

Septembris Käina kandis sadu astelpajupõõsaid tühjaks teinud Hiiumaa karu kadus pildilt üsna kohe peale seda. Seevastu novembris tuli aga Saaremaalt teade, et seal on...

Persoon

Elu oleks võinud minna nii, et Annekatrin Kaivapalu õpetaks võib-olla tänagi Hiiumaal lastele eesti ja soome keelt nagu ta seda pea kümme aastat ka...

Digileht

Hiiu Leht 29. märtsil Kas karu kolis Saaremaale? Hiiumaa soovib 2-eurosele mündile Kärdla koolist Soome professoriks Toomas “Tuut” Tross :Milleks meile on vaja teatrit?...

Uudised

Seoses reisiparvlaev Soela korralise peamasinate hooldusega teenindab 1. aprillist Sõru-Triigi liini asenduslaev Reet. Reisiparvlaev Reet on liinil eeldatavasti aprilli lõpuni.