Connect with us

Transport

Tuule Piletikeskus andis ministeeriumi kohtusse

Ekraanitõmmis
Praamipiletite veebimüüki ja sadamate läbipääsusüsteemi arendanud Tuule Piletikeskus läks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastu kohtusse, sest leiab, et ministeerium ei ole lepingust kinni pidanud.
OÜ Tuule Piletikeskus ja ministeerium sõlmisid 7. juulil 2012 koostöölepingu Tuule Piletikeskuse infosüsteemide ning vastava infrastruktuuri kasutamiseks.
“Koostöölepingu kohaselt, kui pärast 30. septembrit 2016 praegune vedaja ei osuta reisijateveo teenust mandri ja suursaarte vahel, kohustub Tuule Piletikeskus andma infosüsteemide kasutamisõiguse uuele liiniveoteenust osutavale vedajale, sõlmides infosüsteemide kasutamis­õiguse lepingu uue vedaja või MKMiga koostöölepingus toodud alustel,” ütles Tuule Piletikeskus OÜ juhatuse liige Krista Esta.
Tema sõnul on koostööleping kehtiv ning lepingu tingimusi osapooled muutnud ei ole. “Lepingust ja selles toodud kohustusest tulenevalt eeldame, et Tuule Pileti­keskus jätkab piletimüügi- ja läbipääsu­süsteemi osas koostööd uue vedaja, TS Laevadega või MKMga,” lisas Esta.
Talle jääb mõistetamatuks, mis põhjustel ei soovi riik lepingut täita ja toimivat info­süsteemi edasi kasutada. “Selle asemel on uus vedaja sõlminud juba teise info­süsteemide väljaarendamise lepingu, et uus ja kallim ning dubleeriv süsteem välja töötada,” imestas Esta. “Oleme oma õiguste kaitseks lepingu täitmise ja muude lepingust tulenevate nõuete pärast kohtusse pöördunud.”
Ministeeriumi seisukoht on ühene – leping on lõpetatud. “Avalduse lepingu lõpetamiseks saatis ministeerium Tuule Piletikeskusele möödunud aasta 26. novembril ning ei saanud pea aasta jooksul sellele ühtki reaktsiooni, mistõttu loeme lepingu lõpetatuks,” kinnitas ministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda.
Ta võrdles olukorda ajalehe tellimuse lõpetamisega. “Kui ma tellin ajalehe ja tahan tellimuse seoses Ameerikasse kolimisega poole pealt katkestada, saan seda alati teha,” mainis Ruuda.
Alates 1. oktoobrist osutab parvlaevateenust mandri ja suursaarte vahel OÜ TS Laevad ja arusaadavalt korraldab seejuures ka piletite müüki. Riigil ei ole huvi ega põhjust sellises olukorras dubleerivat piletimüügisüsteemi käigus hoida, mistõttu pole ka piletimüügiteenuse lepingu jätkamine ministeeriumi hinnangul põhjendatud.
Ruuda väitel on ministeerium lepingu alusel kandnud kõik Tuule Piletikeskuse kasutuses olnud infosüsteemide ja infrastruktuuri ülalpidamise ja arendamise kulud, sh ka algse süsteemide soetamise kulu.
Meie Maa käsutuses on SLK ja Väinamere Liinide vastus TS Laevade esindajale eelmise aasta maikuust, kus selle asemel, et asuda läbirääkimistesse piletimüügi süsteemi võõrandamise üle, osutatakse, et TS Laevad on eksinud adressaadiga. Samas suunatakse küsimusi saatma Holostovi Kinnisvarahaldusele, mis on piletimüügi süsteemiga sama vähe seotud kui ülaltoodud firmad. Siit on raske head koostöötahet välja lugeda.
Ei jõutud kokkuleppele
ASi Tallinna Sadam juhatuse liikmele Marko Raidile teadaolevalt saab OÜ Tuule Piletikeskus ja ministeeriumi sõlmitud lepingu järgi uus vedaja pakutavate tingimuste mõlemapoolsel sobivusel OÜ Tuule Piletikeskus süsteemi kasutusõiguse, kuid uuel vedajal ega ministeeriumil ei ole kohustust seda üle võtta.
“Leping ei sätesta, millistel tingimustel peab OÜ Tuule Piletikeskus uuele vedajale teenust pakkuma. Kuna Tuule Piletikeskus ja TS Laevad vastastikku sobiva teenuse vormi ja hinna kokkuleppeni ei jõudnud, otsustas TS Laevad uue süsteemi nullist arendamise kasuks,” selgitas Raid.
Enne lõpliku otsuse langetamist tellis TS Laevad sõltumatult eksperdilt Tuule Piletikeskuse pileti- ja läbipääsusüsteemi tehnilise auditi, mille tulemusi ja süsteemi eest küsitud hinda kaaludes otsustaski TS Laevad uue süsteemi luua.
“Tuule Piletikeskuse süsteem on praeguseks toiminud juba mitmeid aastaid ning selle maksumus on ja peabki olema juba ainuüksi seetõttu madalam täiesti uue süsteemi maksumusest,” põhjendas Raid.
Nii näiteks on tema sõnul paljude Tuule Piletikeskuse süsteemis kasutatavate seadmete planeeritud eluiga täitumas ja nende uuendamiseks tuleks teha lähiajal täiendavaid väljaminekuid. “Kuna uus liiniveoleping on sõlmitud kümneks aastaks, siis vajasime lahendust, mis suudaks toimida ja toetaks liinivedu kogu lepinguperioodi jooksul,” märkis Raid.
Väinamere Liinide ja Tuule Piletikeskuse koostöös käivitatud e-pileti ostukeskkond tuulelaevad.ee ning e-sadama läbipääsu- ja laadimissüsteem vahetati uuema vastu välja 2011. aasta lõpus. 2500 euroga toetas projekti ka EAS. Enne seda toimis 1994. aastast pärinev piletimüügi- ja aruandluse süsteem.
Ilmunud ajalehes Meie Maa, avaldatud lühendatult.

Veel lugemist:

Uudised

Kõrgessaares 30. aprillil avatava käsitöökaupluse avanud neli naist tahavad enda sõnul poe avamisega järgi uurida, kas Viskoosa on ikka nii arenev koht nagu väidetakse. ...

Digileht

Hiiu Leht 26. aprillil Neli naist avavad Viskoosas poe Osa Käina ajaloost sai kaante vahele Kevadist ürdikuningat tuleb tikutulega otsida Maarjakask astub kadakale kannule...

Uudised

Kolmapäeval  Kõpu poolsaare põhjaküljes Palli – Mägipe piirkonnas ja lõunaküljel Kaleste kandis tuvastatud rannikureostuse eemaldamiseks korraldab Hiiumaa vald talgud. Vabatahtlikud on oodatud appi reedel,...

Uudised

Hiiu Lehe toimetuse poole pöörduti küsimusega, miks saeti Käina lähedal elektriliinide alt maha isegi kadakad, ometigi ei kasva ju kadakas kunagi nii kõrgeks, et...