Connect with us

Transport

TSL: Leigril tehnilisi probleeme pole

Korduvalt on räägitud, et Leiger ja Tiiu sõidaks justkui erinevatel meredel, sest üks võtab madala veetasemega peale märgatavalt rohkem sõidukeid kui teine.
Hiiu Leheni on mitmest allikast jõudnud väited, et Leigril on tehnilisi probleeme, mistõttu on tal kreenivajumise vältimiseks vaja lisalasti. Räägitakse koguni, et selleks olevat parvlaeva isegi betooni valatud.
TS Laevade (TSL) juhatuse liige- laevandusvaldkonna juht Mart Loik lükkas need väited aga ümber. “Leigril tehnilisi probleeme pole ning ka betooni ei ole kusagile valatud,” kinnitas ta.
Loigu sõnul võivad sõsarlaevad vähesel määral ehituslikult erinevad olla, millest ka nende madala veetasemega mahutavuse erinevus. “Laeva süvist sentimeetri täpsusega kontrollida pole võimalik,” märkis laevandusvaldkonna juht.
Leigri projekteeritud süvis täislastis on tema sõnul 4 meetrit. “Süvis tegelikes oludes sõltub aga paljudest asja­oludest nagu näiteks laeva pardal oleva magevee, kütuse, reovee, pilsivee ja varude hulk ning laevale laaditud lasti kaal,” selgitas Loik, et kõik need tegurid mängivad rolli madala meretaseme korral.
Loik kinnitas, et uued parvlaevad vastavad riigihankes toodud tingimustele. Muuhulgas sätestasid tingimused ka maksimaalse süvise 4 meetrit.
On väidetud, et Hiiumaa liini laevad oleks tulnud ehitada n-ö mere järgi ehk madalama süvisega. Kuna parvlaevade Muhumaa, Hiiumaa ja Saare­maa süvis oli 4 meetrit, koostati 2014. aasta parvlaeva­ühenduse teenuse riigihange nii, et ka endine vedaja, Väina­mere Liinid saaks oma laevadega hankel osaleda.
“Me ei näinud ka võimalust, et toonane vedaja poleks saanud hankel osaleda,” ütles Ruuda. “See oleks olnud arvata­vasti ettevõtjate ebavõrdne kohtlemine ehk teistele pakkujatele eelise andmine.”

Veel lugemist:

Uudised

Eelmisel nädalal Kärdla osavalla vanema kohalt vabastatud Aivar Viidik soovis naasta volikogusse ja osaleda tänasel (neljapäev -toim) volikogu istungil, kuid valimiskomisjon ei taastanud veel...

Uudised

Pioneeripataljon ehitab maikuus toimuva Kevadtormi õppuse käigus Jõeranna küla elanikele silla, mis küla kaks poolt uuesti kokku liidab. Sildade ja teede ehitamine kaitseväe jõududega...

Digileht

Hiiu Leht 19. aprillil Miinitõrjeoperatsiooniga näidatakse ka musklit Aivar Viidik süüdistab vallasekretäri takistamises Valgusfoori puudumine Hiiumaal sõidueksamit lihtsamaks ei tee Hiiumaa võrkpalliturniir tuleb 67....

Intervjuu

Hiljuti avaldatud sõidueksami sooritamise statistikast lähtub, et kõige väiksem tõenäosus sõidueksamist läbi kukkuda on Kärdlas. Kärdlas on esimese korraga eksami ärategijaid 86%, Eesti viletsaim...