Connect with us

Transport

Tõll visati, Piret ujutati, Leiger libistati vette

Sefine
Kolm Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad poolt tellitud parvlaeva on vette jõudnud igaüks isemoodi.
Esmaspäeval lasti Türgi Sefine laevatehases vette kolmas uutest parvlaevadest – Leiger, mis oktoobrist peaks hakkama kurseerima Hiiumaa liinil.
ASi Tallinna Sadam osakonnajuhataja Sirle Arro selgitas, et veeskamine toimus iga laeva puhul tehnoloogiliselt erinevalt: kui Tõll lasti Poolas Remontowa tehases vette kukkuda üle kaiserva, siis Leiger libistati mööda õlitatud slippi vette 22 tunniga. Piret aga veeskati kuivdokis, mis 8 tunni jooksul vett täis pumbati.
Leigri kaaslase Tiiu veeskamine on planeeritud maikuu algusesse, võib juhtuda ka, et laevaehitajad jõuavad seda teha juba aprilli lõpul.
Arro sõnul lastakse Türgi laevatehases laevad vette hiljem, kuna ehitusprotsess on tehnoloogiliselt erinev – enne veeskamist tehti Leigril ära juba rohkem töid kui näiteks Tõllul Poola laevatehases enne vettelaskmist. Nii paigaldati Leigrile juba enne veeskamist kõik olulised seadmed mootoritest kaabliteni.
TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar rääkis, et Leiger veeskati puksiiride abiga, mis vintside abil tõmbasid laeva mööda õlitatud slippi vette ujuvdokki: “Tegu oli pikema protseduuriga, mis võttis aega ligikaudu 22 tundi, ujuvdokis läheb laeva ehitustöö edasi,” lisas Padar.
Laevaehituslikus mõttes on praeguseks 2800tonnise massiga Leiger väga heas seisus. Padar kirjeldas, et paigaldatud on kõik peamised seadmed nagu mootorid ja sagedusmuundurid, pumbad, kliimaseadmed ja boilerid. Lisaks on laeval paigas
11 000 meetrit torustikku, 40 000 meetrit kaableid ja  üle 8500 ruutmeetri isolatsioonimaterjale. Laevakorpusest on puhastatud ja alusvärviga kaetud juba ligi 45 000 ruutmeetrit.
Samas olid Piret ja Tõll vettelaskmise hetkel olukorras, kus metallitööd olid tehtud ja laeva korpusest koos 1800 tonni rauda. Nende kahe parvlaeva pealisehitus ning muud edasised ehitustööd jätkuvad juba vees.
Arro vahendas mõlema laevaehitustehase esindajate öeldut, et ehitusprotsessiga ollakse graafikus, Türgi tehases isegi mõnevõrra planeeritust ees.
Uued parvlaevad on 114 m pikad, mahutavad 150 sõiduautot või 12 täispikka veoautot. Laevadel on päästevahendid 700 reisijale ning kahel tekil istekohti 500 reisija jaoks. Uued laevad saabuvad Eestisse 2016. aasta suve teisel poolel ning asuvad liinile alates 1. oktoobrist 2016.
Leiger ja Tiiu hakkavad teenindama Rohuküla–Heltermaa, Tõll  ja Piret Virtsu–Kuivastu liini.

Veel lugemist:

Uudised

Eelmisel nädalal Kärdla osavalla vanema kohalt vabastatud Aivar Viidik soovis naasta volikogusse ja osaleda tänasel (neljapäev -toim) volikogu istungil, kuid valimiskomisjon ei taastanud veel...

Uudised

Teisipäeval tagasiastumisest teatanud ja Riigikogusse naasva Madis Kallase asendusliige Reili Rand saab enda sõnul parlamendis jätkata. “Kuuldused, et Madis Kallase tagasiastumine tähendab minu Riigikogust...

Uudised

Pioneeripataljon ehitab maikuus toimuva Kevadtormi õppuse käigus Jõeranna küla elanikele silla, mis küla kaks poolt uuesti kokku liidab. Sildade ja teede ehitamine kaitseväe jõududega...

Digileht

Hiiu Leht 19. aprillil Miinitõrjeoperatsiooniga näidatakse ka musklit Aivar Viidik süüdistab vallasekretäri takistamises Valgusfoori puudumine Hiiumaal sõidueksamit lihtsamaks ei tee Hiiumaa võrkpalliturniir tuleb 67....